Kobieta ćwicząca
©chesterF/Fotolia

Poprawne robienie pompek zwiększa zarówno siłę, jak i wytrzymałość. Aby zrobić pompki, nie potrzeba specjalistycznego sprzętu – wystarczy motywacja i silna wola. Aby robić pompki efektywnie, konieczna jest systematyczność. Z każdym treningiem można odczuć poprawę kondycji.

Jak robić pompki – krok po kroku

Pompki to ćwiczenia ogólnorozwojowe, od których warto zacząć rozbudowywanie masy mięśniowej. Najważniejsze jest prawidłowe wykonywanie pompek:

  • Połóż się płasko na brzuchu.
  • Dłonie połóż płasko na podłożu.
  • Ustaw dłonie szerzej niż stawy barkowe.
  • Wyprostuj ciało.
  • Patrz przed siebie.
  • Unieś ciało do góry, powoli rozprostowując ramiona.
  • Kiedy rozprostujesz ręce w łokciach, wypuść powietrze z płuc.
  • Opieraj ciało na dłoniach i palcach stóp, które powinny być wyprostowane.
  • Unoś i opuszczaj ciało, zginając i rozprostowując ramiona.

Jak zrobić pompki – wskazówki

  • Aby zmniejszyć bóle w nadgarstkach, można kupić uchwyty do robienia pompek;
  • Pod ciało możesz podłożyć np. książkę – będzie to dla ciebie znak, kiedy twoje ciało znajduje się zbyt blisko podłogi;
  • Aby zwiększyć liczbę pompek w jednej serii, warto ćwiczyć brzuszki, przysiady i podciągnięcia na drążku.

Jak prawidłowo robić pompki -serie ćwiczeń

Aby zobaczyć efekty robienia pompek, należy wykonać pięć razy w tygodniu minimum trzy serie, z których na każdą składa się dwanaście pompek. Optymalny czas przerwy między poszczególnymi seriami to 1-2 minuty. Po dwóch tygodniach najlepiej zwiększyć liczbę serii do pięciu, z których każda składa się z piętnastu prawidłowo zrobionych pompek. Pomiędzy wykonywaniem pompek ciało nie powinno leżeć na ziemi – należy zwrócić uwagę, aby ciało opierało się jedynie na palcach stóp i dłoniach.