Ćwiczący mężczyzna
©Gabi Moisa/Fotolia

Wioślarz treningowy, czyli ergometr wioślarski – ćwiczenia na całe ciało

Ćwiczący mężczyzna
©Gabi Moisa/Fotolia

Wioślarz treningowy to przyrząd, który angażuje do pracy prawie całe ciało. Aż 95% mięśni pracuje, gdy wykonujesz ruch wioślarski. Dlatego tak często jest polecany osobom początkującym, które chciałyby nabrać kondycji i pracować na wszystkimi partiami ciała.

Wioślarz treningowy: na czym polega ćwiczenie na nim?

Wioślarz treningowy, inaczej trenażer wioślarski lub ergometr wioślarski, to przyrząd, który zbudowany jest przede wszystkim z metalowych elementów: rurki, poręczy. Wmontowane jest w niego siodełko oraz plastikowe podstawy pod nogi. Całe ciało „jeździ” na ruchomym siodełku, a nogi i ręce współpracują ze sobą naprzemiennie prostując się i zginając. Ćwiczenie na tym przyrządzie wprawia w ruch cały organizm, przez co można w szybkim czasie wzmocnić 95% mięśni ciała.

Wioślarz treningowy: jak ćwiczyć, aby się nie przećwiczyć?

Wioślarz treningowy to przyrząd, który w szybkim czasie efektywnie ukształtuje ciało, ale tylko pod warunkiem, że będziesz korzystać z niego we właściwy sposób:

  • wyprostowane plecy,
  • ruch przyciągania i odciągania powinien być zróżnicowany – nogi powinno się zginać powoli, a ich wyprostowanie powinno być o wiele szybsze,
  • zawsze przy przyciąganiu (zginaniu nóg) trzeba ciało lekko pochylić do przodu, jednak zachowując proste plecy,
  • nadgarstki trzymane są płasko, poziomo do podłogi, a ramiona trzeba trzymać nisko,
  • stopy przy odpychaniu są całe oparte na podstawach, a przy przyciąganiu pięty odrywają się lekko od podłoża.

 

Podczas 30 minut treningu na wioślarzu można spalić ok. 370 kalorii. Jest to bardzo dobry wynik, jednak półgodzinny trening wymaga wytrwałości i kondycji fizycznej. Osobom początkującym zaleca się na początek treningi trwające 10-15 minut, stopniowo można zwiększać czas treningowy. Wioślarz polecany jest każdemu bez względu na wiek i zaawansowanie w wykonywaniu aktywności ruchowej. Jest to jednak przyrząd kontuzjogenny, dlatego zanim zaczniesz na nim ćwiczyć zawsze wykonaj krótką rozgrzewkę (pajacyki, skłony, przysiady).


Więcej na temat trening modelowanie sylwetki
Przeładuj

Klaudia El Dursi jest faworyzowana w "Top Model"? Jurorka show odpowiada na zarzuty internautów

zobacz 01:04