Grupa kobiet
©George Dolgikh/Fotolia

Fat burning, potocznie nazywany treningiem odchudzającym, zorientowany jest na spalanie tkanki tłuszczowej poprzez zestaw ćwiczeń o umiarkowanej częstotliwości i intensywności. Dzięki treningowi fat burning możesz zgubić zdrowo i bez efektu jojo nawet do kilograma tygodniowo.

 

Fat burning składa się z zestawu ćwiczeń, które podczas wykonywania mogą przypominać taniec - wykonywane są w takt rytmicznej muzyki. Jest to idealny sposób na spalenie tkanki tłuszczowej przez osoby, które nudzi żmudne wykonywanie tych samych ćwiczeń. Fat burning jest treningiem wymagającym podskoków, szybkich ruchów – może przypominać energiczny aerobik lub taneczną zumbę.

Fat burning: podstawowe zasady

Trening fat burning wykonuje się zawsze w takt szybkiej, rytmicznej muzyki. Ma dwa podstawowe poziomy trudności:

  • fat burning low – muzyka jest wolniejsza, a układ ćwiczeń mało skomplikowany i dostosowany do możliwości osób początkujących,
  • fat burning high – choreografia dość trudna i skomplikowana, przeznaczona dla osób zaawansowanych. Muzyka jest szybka i bardziej energiczna niż w fat burning low.

 

Na każdym poziomie trening wymaga dobrej sprawności fizycznej i co najmniej dobrej kondycji. Ważne jest nie tylko napięcie mięśniowe, ale przede wszystkim wytrzymałość stawów i kości. Na rynku dostępnych jest wiele płyt DVD z ćwiczeniami od znanych trenerek i trenerów fitnessu, jednak gdy jesteś osobą początkującą, lepiej zapisz się na zajęcia fat burning do klubu fitness. Tam pod okiem profesjonalisty ustalisz swój rytm treningowy.

Fat burning: podstawowe ćwiczenia

Fat burning to przede wszystkim dobra zabawa poprzez ćwiczenia taneczne. Nie dość, że spalasz tkankę tłuszczową, to jeszcze poprzez kroki taneczne uczysz się poruszać z gracją i wdziękiem. W tego rodzaju treningu wykonuje się:

  • kroki do przodu i do tyłu,
  • podskoki,
  • wymachy rąk i nóg w bok oraz do góry,
  • skręty ciała w boki,
  • zmysłowe poruszanie biodrami (kształtuje mięśnie brzucha, ud i pośladków).

Fat burning to trening polecany przede wszystkim kobietom. Podczas wykonywania półgodzinnego zestawu ćwiczeń można spalić ok. 150-200 kalorii. Należy ćwiczyć minimum 30 minut, ponieważ spalanie tkanki tłuszczowej rozpoczyna się dopiero po 20 minucie treningu. Fat burning nie dość, że wyzwala dużo pozytywnej energii, to jeszcze po tym wysiłku fizycznym poczujesz się lekko i pełen zapału.

 

Więcej na temat trening modelowanie sylwetki