Kobieta medytuje na plaży
© Dash/Fotolia.com

Praktykowanie jogi – korzyści zdrowotne

Kobieta medytuje na plaży
© Dash/Fotolia.com

Na pytanie: czy joga odchudza – odpowiedź jest oczywista – podczas systematycznego, długotrwałego wysiłku fizycznego spalana jest tkanka tłuszczowa, jednak należy pamiętać, aby jednocześnie stosować odpowiednią dietę.

Wpływ jogi na ciało i umysł

Nic nie rujnuje człowieka bardziej niż fizyczny bezruch. Joga jest ruchem, który wspomaga całe ciało. Filozofia tego stylu życia obejmuje również szeroko rozumianą duchowość, dlatego tak istotne w praktyce jogi są również sesje relaksacyjno-medytacyjne.

 

Praktykowanie jogi, a więc systematyczny ruch, powoduje usprawnienie pracy układu trawiennego, gruczołów dokrewnych, ogólną poprawę kondycji fizycznej (a także psychicznej) oraz normalizację wagi. Systematyczny, długotrwały wysiłek prowadzi do redukcji tkanki tłuszczowej pod warunkiem, że stosowana jest również zbilansowana, zdrowa dieta.

 

Redukcja tkanki tłuszczowej to nie jedyna korzyść jaką odnosimy wykonując asany. Praktykując jogę wzmacniamy również stawy i cały układ kostny, przede wszystkim kręgosłup, utrwalamy prawidłową postawę ciała. Układ limfatyczny i krwionośny pracują sprawniej, uczymy się prawidłowego oddechu, jesteśmy bardziej odporni na ból i choroby. Uczymy się świadomego napinania i rozluźniania mięśni, odprężenia, relaksu i wyciszenia, co bardzo korzystnie wpływa na ogólne samopoczucie i codzienne życie.

 

Praktyka jogi wspiera nas na poziomie fizycznym, fizjologicznym i psychicznym. 


Przeładuj

Lewandowska, Sienkiewicz, Boruc... Te gwiazdy pokazały swoje brzuchy szybko po porodzie!

zobacz 02:18