kobieta robiąca brzuszki na piłce
©imacture/Fotolia

Rzeźbienie i ujędrnianie brzucha ćwiczeniami z piłką gimnastyczną

kobieta robiąca brzuszki na piłce
©imacture/Fotolia

Ćwiczenia z piłką na brzuch wzmocnią mięśnie tej partii ciała i pomogą zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Ćwiczenia możesz wykonać w domu, przed telewizorem. Potrzebujesz do nich piłki gimnastycznej i karimaty. Każde z poniższych ćwiczeń wykonuj regularnie 3-4 razy w tygodniu po 20-30 minut.

Ćwiczenia z piłką na brzuch w domu – brzuszki

Połóż się na plecach na karimacie, a piłkę umieść pod zgiętymi kolanami. Ręce umieść pod głową i zacznij robić brzuszki odrywając górną część tułowia od podłogi.

Ćwiczenia z piłką na brzuch w domu – brzuszki skośne

Połóż się na plecach na piłce i podeprzyj się zgiętymi w kolanach nogami, twardo opierając je o podłogę. Ręce umieść za głową, brzuch trzymaj napięty, po czym unoś i opuszczaj tułów. Następnie wykonuj naprzemienne, niepełne skłony.

Ćwiczenia z piłką na brzuch w domu – brzuszki z nogami w górze

Połóż się na karimacie, załóż ręce za głowę i ugnij nogi w kolanach. Umieść piłkę gimnastyczną pomiędzy nogami, a kolana zbliż do klatki piersiowej. Potem unoś głowę, a ręce wyciągaj jak najdalej przed siebie.

Ćwiczenia z piłką na brzuch w domu – brzuszki ze skrzyżowanymi nogami

Połóż się na karimacie, stopę prawej nogi umieść na górze piłki, a lewą nogę połóż na kolanie prawej. Ręce umieść za głową i zacznij unosić klatkę piersiową, skręcając przy tym tułów. Staraj się prawym łokciem dotknąć lewego kolana.

Ćwiczenia z piłką na brzuch w domu – unoszenie nóg

Połóż się płasko na karimacie, a nogami chwyć piłkę gimnastyczną, najlepiej na wysokości łydek. Ręce ułóż wzdłuż tułowia, a ugięte nogi unoś powoli (trzymając nimi piłkę). Wytrzymaj tak 5-6 sekund, nogi przyciągnij do klatki piersiowej, a następnie powróć do pozycji początkowej.


Więcej na temat trening modelowanie sylwetki
Przeładuj

Jak Paula Tumala zareagowała na wieść o ciąży bliźniaczej? Taka reakcja to zupełna normalność!

zobacz 01:36