rozgrzewka na świeżym powietrzu - wymachy ramion
©diego cervo/Fotolia

Zanim przystąpisz do jakichkolwiek ćwiczeń, musisz najpierw rozgrzać swój organizm i przygotować go do większego wysiłku. Wystarczy kilka minut, jednak są niezbędne, szczególnie przy tak intensywnym treningu jak ćwiczenia z Mel B, która zresztą opracowała własny zestaw ćwiczeń na rozgrzewkę.

Ćwiczenia z Mel B – rozgrzewka

  1. 1. Marsz – zacznij rozgrzewkę od półminutowego marszu.

  2.  

  3. 2. Podwójny step touchstep touch polega na robieniu kroku w bok i dostawieniu drugiej nogi. W ćwiczeniu – wykonaj podwójny step touch – po dwa kroki w bok i powrót. Zaangażuj też mięśnie ramion – robiąc drugi krok wykonuj przy każdym powtórzeniu inny wymach ramion – do góry (jakbyś zrywała jabłka), w bok (jakbyś się boksowała) i w dół połączony ze skłonem (jakbyś zbierała grzyby).

Dwa kroki w lewo – wymach prawej ręki w górę,

Dwa kroki w prawo – wymach lewej ręki w górę,

Dwa kroki w lewo – wymach prawej ręki w bok,

Dwa kroki w prawo – wymach lewej ręki w bok,

Dwa kroki w lewo – wymach prawej ręki w dół połączony ze skłonem,

Dwa kroki w prawo – wymach lewej ręki połączony ze skłonem.

 

  1. 3. Krążenie ramionami – stój prosto, wyprostuj ręce po bokach i zacznij krążenia ramionami – 30 raz do przodu i 30 razy do tyłu. Jednocześnie unoś wysoko naprzemiennie lewe i prawe kolano.

  2.  

  3. 4. Kolana w bok – szybko, rytmicznie unoś naprzemiennie kolana w bok przez minutę.

  4.  

  5. 5. Ramiona w górę – unieś ramiona na wysokość barków i opuszczaj. Powinny być zgięte w łokciach. Jednocześnie odstawiaj naprzemiennie lewą i prawą nogę w bok, a przy opuszczaniu ramion z powrotem dostaw do drugiej nogi. Wykonuj przez minutę.

Brawo! Teraz jesteś gotowa do ćwiczeń.