Kobieta ćwiczy z użyciem bosu
© xalanx/Fotolia.com

Ćwiczenia na bosu odchudzają i kształtują sylwetkę

Kobieta ćwiczy z użyciem bosu
© xalanx/Fotolia.com

Bosu to przyrząd do ćwiczeń, który wygląda jak połowa piłki gimnastycznej umieszczona na podstawce przypominającej step. Ćwiczenia na nim aktywują te mięśnie, które podczas innych ćwiczeń nie muszą wykonywać pracy, ponieważ wiele z nich angażowanych jest w samo utrzymanie równowagi na zaokrąglonej podstawie.

Trening z bosu to efektywny sposób na bezpieczne kształtowanie sylwetki

Trening z bosu pomaga wzmocnić zarówno górne, jak i dolne partie ciała, wyszczupla je i rzeźbi, poprawia też koordynację ruchową. Dzięki temu, że bosu jest miękkie, zapobiega urazom, do których może dojść podczas silnego nacisku ciała na twardą powierzchnię.

Ćwiczenia z bosu na ramiona i barki

Odwróć bosu podstawką do góry. Uklęknij, podpierając się na urządzeniu wyprostowanymi w łokciach rękami. Dłonie powinny być rozstawione tak, żeby znajdowały się przy krawędziach bosu. Nogi wyprostuj i ustaw na palcach, tak jak do robienia pompek. W takiej pozycji wykonuj pompki: powoli i dokładnie zginaj, a potem prostuj ramiona. Jeśli nie uda ci się zrobić więcej niż 5 pompek w takiej pozycji, rób tzw. damskie pompki, z nogami opartymi na kolanach. Powtórz ćwiczenie 10 razy. Przy każdym kolejnym treningu zwiększaj o 1 liczbę wykonanych pompek.

Ćwiczenia z bosu na brzuch

Połóż się na plecach na miękkiej stronie bosu. Ciało powinno być mocno podparte na nogach zgiętych w kolanach. Dłonie podłóż pod głowę. Przyciągaj prawy łokieć do lewego kolana, a następnie lewy łokieć do prawego kolana. Powtórz to 30 razy.

Ćwiczenia z bosu na pośladki i uda

Uklęknij na miękkiej stronie bosu. Podeprzyj się na rękach wyprostowanych w łokciach. Wyciągnij do przodu prawą rękę i jednocześnie unieś i wyprostuj lewą nogę. Wytrzymaj w takiej pozycji przez 5 sekund, a następnie wykonaj to samo dla lewej ręki i prawej nogi. Powtórz to 30 razy.

Ćwiczenie z bosu na mięśnie pleców

Ułóż się na miękkiej stronie bosu na brzuchu. Unoś jednocześnie wyprostowane ręce i nogi. Powtórz to 10 razy. Przy każdym treningu zwiększaj liczbę powtórzeń o 1. To ćwiczenie możesz wykonywać w nieco łatwiejszym wariancie: unoś same ramiona lub same nogi.

 

Przeładuj

Basia Kurdej-Szatan zdradza, kiedy wróci do "M jak miłość"! "Znam już termin"

zobacz 00:51