kobieta ze szczupłymi udami w szortach
©BigLike Images/Fotolia

Wewnętrzna strona ud jest niestety partią dość oporną na wysmuklenie – żeby zobaczyć pierwsze efekty, należy uzbroić się w cierpliwość i nie zniechęcać się. Możesz te ćwiczenia włączyć do swojego codziennego treningu, np. zestawu ćwiczeń Mel B lub Ewy Chodakowskiej, albo robić niezależnie.

 

Niektóre ćwiczenia, jak np. z poduszką, możesz wykonywać nawet podczas oglądania telewizji i w pracy, oczywiście pod warunkiem, że masz tolerancyjnych współpracowników, wśród których nie wywołasz sensacji tzw. agrafką między udami.

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud

Wszystkie ćwiczenia wykonuj powoli – lepiej wykonać mniej powtórzeń, a dokładnie, dobrze napinając wszystkie mięśnie, niż robić je z zegarkiem w ręku. Najlepsze efekty osiągniesz, włączając je do treningu nóg, ale z powodzeniem możesz je wykonywać samodzielnie.

 

  1. Ćwiczenie z poduszką – siedząc lub leżąc, umieść między udami poduszkę lub tzw. agrafkę (specjalny przyrząd do ćwiczeń, kupisz go już za kilkanaście złotych) i ściskaj ją nogami.

  2.  

  3. Ćwiczenie na boku – połóż się na prawym boku, ugnij prawą nogę, a lewą, wyprostowaną, unoś rytmicznie. Następnie zmień stronę. Wykonaj 20 powtórzeń.

  4.  

  5. Nożyce – połóż się na plecach i wykonaj nożyce pionowe (machaj nogami naprzemiennie w górę i w dół) i poziome (machaj nogami na boki). Każdy rodzaj nożyc wykonaj 15 razy.

  6.  

  7. Przysiad – zrób szeroki rozkrok, ustaw stopy na zewnątrz. Wykonuj powolny, dokładny przysiad. Powtórz 15 razy.

  8.  

  9. Przysiad z piłką – ustaw nogi na szerokość ramion, włóż piłkę pomiędzy uda i mocno ją ściśnij. Wykonaj przysiad, starając się nie zgubić piłki. Powtórz 10 razy.

  10.  

  11. Krzesełko – stań przy ścianie i oprzyj o nią plecy. Zacznij siadać, cały czas opierając ciało o ścianę. Zatrzymaj się w momencie, gdy uda będą równolegle do podłogi. Napnij mięśnie pośladków, ud i brzucha. Wytrzymaj 30 sekund. Podczas tego ćwiczenia wzmacniasz mięśnie, ale ich nie rozbudowujesz.

Możesz wykonywać te ćwiczenia codziennie – zajmą ci niewiele czasu, a na ich efekty na pewno warto poczekać.