kobieta uprawia jumping fitness
©andreacionti/Fotolia

Ćwiczenia na trampolinie, zwane jumping fitness to ćwiczenia fizyczne przeprowadzane w rytmie energicznej muzyki. Trening zaliczany jest do ćwiczeń cardio, a same zajęcia polegają na skokach w swobodnej formie.

Ćwiczenia na trampolinie – na czym polegają?

Ćwiczenia na trampolinie, czyli jumping fitness to ćwiczenia cardio, które są proste i dostarczają mnóstwo radości i zabawy. Jumping fitness polega na skokach na jednoosobowej trampolinie w dowolnej, swobodnej formie, podczas których organizm spala kalorie (podczas godziny 800 kalorii). Trening najczęściej składa się z ćwiczeń z aerobiku, szybkich, wolnych biegów, a także z podskoków. Występują dwie formy ćwiczeń na trampolinie: light i dla bardziej zaawansowanych. Podczas tej pierwszej skoki na trampolinie są proste i zalecane początkującym użytkownikom. Forma dla bardziej zaawansowanych jest dużo trudniejsza, ponieważ zawiera dodatkowe utrudnienia, jak obciążenie ciała ciężarkami przypinanymi do kostek. W trakcie treningu dla doświadczonych osób występują różnego rodzaju przeskoki i wyskoki na podesty.

Ćwiczenia na trampolinie – zalety treningu

Ćwiczenia na trampolinie korzystnie wpływają na organizm. Skoki na trampolinie spalają mnóstwo kalorii, zwiększają wydolność organizmu i poprawiają koordynację ruchową. Ponadto wzmacniają mięśnie wszystkich partii ciała i dotleniają organizm. Jumping fitness zmniejsza też uczucie zmęczenia, ułatwia wydalanie toksyn i przyspiesza przemianę materii.

Ćwiczenia na trampolinie – przeciwwskazania

Ćwiczeń na trampolinie nie zaleca się osobom cierpiącym na choroby krążenia i zwyrodnienie stawów. Jumping fitnessu nie mogą też trenować osoby z nadwagą i mające problemy z oddychaniem.