Kobieta na siłowni
Image by LifetimeStock.com

Ćwiczenia na stepperze wyszczuplą nogi – przede wszystkim mięśnie ud i łydek. Poprawią kondycję i wydolność organizmu. Wystarczy ćwiczyć na nim pół godziny co 2-3 dni, a efekty będą widoczne już po miesiącu. Ćwiczenia na stepperze można wykonywać zarówno na siłowni, jak i w domu. Sprzęt zajmuje mniej miejsca, niż rowerek stacjonarny i jest stosunkowo tani – już za 150 złotych możesz go kupić w sklepie sportowym.

Co to jest stepper?

Stepper to przyrząd, na którym wykonuje się ruchy jak podczas chodzenia. Stopy kładzie się na ruchomych podstawach, a nogi ruszają się na nich jak podczas marszu. Czasami stepper ma podtrzymanie dla rąk, wtedy łatwiej utrzymać równowagę na przyrządzie.

Ćwiczenia na stepperze: propozycja

Jeżeli chcesz wykonywać dodatkowo inne ćwiczenia niż sam trening na stepperze zainteresuj się przyrządem bez podtrzymania. Dla utrzymania równowagi stepper wyposażony jest w linki z uchwytem na dłonie. Ćwiczenia, które można wykonywać to:

1. Ramiona na boki – maszerując na stepperze wyprostowane ramiona wyciągaj na boki. Ćwiczenie należy powtórzyć 10 razy.

2. Ramiona przed siebie – maszerując na stepperze zginaj ramiona przed siebie, tak aby dłonie były przyciągane do barków. Ćwiczenie należy powtórzyć 10 razy.

3. Ramiona tworzące koło – maszerując na stepperze ręce wyciągaj przed siebie na wysokość barków. Nie obniżając poziomu, przeciągaj je na boki, a następnie za siebie. Ćwiczenie należy wykonywać powoli i powtórzyć 10 razy.

Ćwiczenia na stepperze: praktyczne porady

Trening na stepperze jest wymagającym ćwiczeniem, angażującym wiele partii mięśniowych. Kilka cennych wskazówek przed rozpoczęciem ćwiczeń:

  • Ważny jest oddech. Oddychać trzeba głęboko, ale spokojnie i regularnie, dostarczając do komórek dużą ilość tlenu.
  • Regulowanie pulsu. Puls nie powinien gwałtownie zmieniać się z bardzo wysokiego na bardzo niski i na odwrót. Powinien być na stałym, podwyższonym poziomie. Standardowy puls w trakcie funkcjonowania na co dzień wynosi ok. 74 bicia na minutę. Podczas treningu na stepperze puls będzie wynosił ok. 90-100 uderzeń na minutę.
  • Rozgrzewka przed treningiem powinna trwać co najmniej 10 minut. Podczas niej wykonuj serie pajacyków, podskoków, wymachów rąk i nóg.
  • Po skończonym treningu ważne jest rozciąganie mięśnie.

 

Podczas ćwiczenia na stepperze trzeba utrzymywać wyprostowaną sylwetkę, wciągnięty brzuch i ściągnięte łopatki. Nie wolno pochylać się do przodu. Balans ciała na stepperze jest bardzo ważny, ponieważ dzięki niemu ćwiczenia na tym przyrządzie staną się skuteczne i ukształtują mięśnie.  

Więcej na temat trening modelowanie sylwetki