Ćwiczący mężczyzna
©lulu/Fotolia

Ćwiczenia na rzeźbę brzucha: kiedy brzuszki to za mało...

Ćwiczący mężczyzna
©lulu/Fotolia

Ćwiczenia na rzeźbę brzucha to zadania treningowe, które nie są wymagające lub nadmiernie skomplikowane. Zamiast klasycznych brzuszków wykonuj skręty ciała i podnoszenie nóg. Przed ćwiczeniami rozłóż matę i włącz ulubioną (pobudzającą!) muzykę.

 

Ćwiczenia na rzeźbę brzucha w domu to zestaw prostych ćwiczeń, które każdy potrafi wykonać. Jedną z łatwiejszych dróg jest trening ABS, który możesz wykonywać z trenerką przed telewizorem. Mel B rozpromowała swój 8-minutowy zestaw ćwiczeń ABS na całym świecie i jest on dostępny na płycie DVD. Jeżeli jednak wolisz ćwiczyć samemu, nadawać własny rytm ćwiczeniom przy ulubionej muzyce, oto kilka propozycji.

 

1. Przyciągnie łokci do kolan – połóż się na plecach na macie, zegnij nogi w kolanach i połóż stabilnie stopy na podłodze, jednocześnie spleć dłonie na szyi. Zacznij naprzemiennie przyciągać łokieć do kolana jednocześnie podnosząc nogę. Wykonaj po 10 powtórzeń na każdą stronę, a następnie całą serię jeszcze raz.

 

2. Podnoszenie nóg – pozostań w pozycji leżącej na plecach, wyprostuj nogi i złącz. Podnoś je powoli, ale staraj się, aby nadal były proste i złączone, a kręgosłup wciąż na całej swojej długości przylegał do podłogi. Powtórz ćwiczenie 10 razy.

 

3. Ściąganie rąk i nóg – pozostając nadal w pozycji leżącej, zegnij lekko nogi w kolanach, a ręce wyciągnij proste za siebie. Postaraj się z jak najbardziej przyciągać do siebie wyprostowane ręce i nogi, aby się spotkały na wysokości pępka, czyli w połowie ciała. Powtórz ćwiczenie 10 razy.

 

Możesz także wykonać kilka serii brzuszków. Np. trzy serie po 10 powtórzeń. Pamiętaj jednak, że aby przyniosły sukces musisz z czasem zwiększać ich liczbę.


Więcej na temat trening modelowanie sylwetki
Przeładuj

Trendy na wiosnę 2020 w pigułce. Oto 5 największych hitów, które będziemy nosić tej wiosny

zobacz 01:14