dziewczyna rozciąga łydki
©SolisImages/Fotolia

Rozciąganie łydek warto wykonywać po każdym biegu. Trening rozciągający nie tylko wyszczupli łydki, ale nada też im zgrabny kształt i poprawi wygląd. Ćwiczenia na rozciąganie łydek nie są trudne i można wykonywać je w domu przed telewizorem.

Rozciąganie łydek – podnoszenie się na piętach

Stań twardo na podłożu w niewielkim rozkroku, po czym ręce oprzyj na biodrach. Następnie pięty podnoś powoli i wspinaj się na palcach. Staraj się przy tym ćwiczeniu napinać mięśnie łydek. Do tego typu ćwiczeń możesz użyć hantli, które trzymaj w obu rękach. Ćwiczenie powtórz 15-20 razy.

Rozciąganie łydek – skłon do nogi

Przyjmij pozycję siadu płotkarskiego (jedna noga wyprostowana, a druga jest zgięta do boku tak, by pięta dotykała wewnętrzną stronę uda drugiej nogi). Po chwili wykonaj 15-20 skłonów z pogłębieniem po czym zmień nogę.

Rozciąganie łydek – opieranie się o ścianę

Stań stabilnie na podłodze i oprzyj się o ścianę. Jedną nogę wyciągnij lekko w tył, po czym staraj się docisnąć piętę do podłoża. Ćwiczenie powtórz 20 razy i zmień nogę.

Rozciąganie łydek – skłon tułowia do przodu

Stań z wyprostowanymi nogami. Ręce wyciągnij przed siebie, głowę lekko pochyl i zacznij wykonywać skłony tułowia, tak by opuszki palców u rąk dotykały palców u stóp. W trakcie ćwiczenia ciężar ciała możesz przenieść na pięty.

Rozciąganie łydek – przyciąganie nogi

Połóż się na kocu lub karimacie na plecach, po czym prawą nogę unieś i złap łydkę obiema rękami. Lewa noga powinna leżeć wyprostowana na karimacie. W takiej pozycji policz do 20 i zmień nogę na lewą.

Rozciąganie łydek – skakanie na skakance

Weź do rąk skakankę i zacznij skakać. Podskoki możesz wykonywać na jednej nodze, obunóż lub skacząc do tyłu. Ćwiczenie powinno trwać około 5 minut.

 

Więcej na temat Ćwiczenia trening