kobieta rozciągająca się
©SolisImages/Fotolia

Rozciągnij mięśnie po wyczerpującym treningu

kobieta rozciągająca się
©SolisImages/Fotolia

Ćwiczenia na rozciąganie powinno stosować się przed i po każdym treningu. Ćwiczenia rozciągające wzmocnią ścięgna i stawy i pozwolą uniknąć kontuzji. Ponadto korzystnie wpływają na ukrwienie mięśni i rozluźnią je po każdym wysiłku fizycznym.

Ćwiczenia rozciągające różne partie ciała

Ćwiczenia na rozciąganie mają wiele zalet, nie obciążają stawów i powinieneś wykonywać je po każdym wysiłku fizycznym. Pamiętaj, by ćwiczenia były robione dokładnie, powoli i by przeznaczyć na nie minimum 10 minut. Zbyt gwałtowne ruchy mogą przyczynić się do kontuzji, czy urazu.

Ćwiczenia na rozciąganie – nogi i uda

Oprzyj się o ścianę, jedną nogę wysuń do tyłu i postaw ją twardo do ziemi, tak by poczuć jak się naciąga. Noga, która jest przy ścianie powinna być w lekkim ugięciu. Zamień nogi i powtórz ćwiczenie.

Ćwiczenia na rozciąganie – plecy i kark

Ćwiczenia na rozciąganie karku i pleców pozwolą rozluźnić mięśnie tych partii ciała. Usiądź w siadzie rozkrocznym, a ręce unieś. Zacznij robić skłony, raz do prawej, a raz do lewej nogi, po czym wróć do pozycji początkowej.

Ćwiczenia na rozciąganie – klatka piersiowa i brzuch

Połóż się na brzuchu i wyprostuj nogi. Ręce zegnij w łokciach i umieść je na szerokość i wysokość barków. Potem zacznij prostować ręce, tym samym odchylając kręgosłup i głowę do tyłu.

Ćwiczenia na rozciąganie – szyja i kark

Usiądź wygodnie na podłodze, po czym maksymalnie odchyl głowę do tyłu. W takiej pozycji wytrzymaj przez około minutę. Mając taką samą postawę mocno przechylaj głowę raz w lewą, a raz w drugą stronę.

Ćwiczenia na rozciąganie – przedramię

Stań twardo na podłodze w lekkim rozkroku. Wyciągnij przed siebie jedną wyprostowaną rękę, w ten sposób, by wierzch dłoni skierowany był do góry. Drugą dłonią chwyć opuszki palców i ciągnij je do dołu. W tej pozycji staraj się wytrzymać minutę, po czym zamień ręce.

Ćwiczenia na rozciąganie – talia

Stań twardo na podłożu, po czym spleć ręce nad głową tak, by prawą ręką dotykała łokcia lewej ręki, a lewa ręka łokcia prawej ręki. Zacznij się wyginać raz w prawą, a raz w lewą stronę. Ćwiczenie wykonuj po 10 razy na każdą stronę. 

Więcej na temat trening modelowanie sylwetki
Przeładuj

Czy nowy Quebonafide podoba się Natalii Szroeder? Piosenkarka zdobyła się na szczere wyznanie

zobacz 01:33