kobieta rozciągająca się
©SolisImages/Fotolia

Ćwiczenia na rozciąganie powinno stosować się przed i po każdym treningu. Ćwiczenia rozciągające wzmocnią ścięgna i stawy i pozwolą uniknąć kontuzji. Ponadto korzystnie wpływają na ukrwienie mięśni i rozluźnią je po każdym wysiłku fizycznym.

Ćwiczenia rozciągające różne partie ciała

Ćwiczenia na rozciąganie mają wiele zalet, nie obciążają stawów i powinieneś wykonywać je po każdym wysiłku fizycznym. Pamiętaj, by ćwiczenia były robione dokładnie, powoli i by przeznaczyć na nie minimum 10 minut. Zbyt gwałtowne ruchy mogą przyczynić się do kontuzji, czy urazu.

Ćwiczenia na rozciąganie – nogi i uda

Oprzyj się o ścianę, jedną nogę wysuń do tyłu i postaw ją twardo do ziemi, tak by poczuć jak się naciąga. Noga, która jest przy ścianie powinna być w lekkim ugięciu. Zamień nogi i powtórz ćwiczenie.

Ćwiczenia na rozciąganie – plecy i kark

Ćwiczenia na rozciąganie karku i pleców pozwolą rozluźnić mięśnie tych partii ciała. Usiądź w siadzie rozkrocznym, a ręce unieś. Zacznij robić skłony, raz do prawej, a raz do lewej nogi, po czym wróć do pozycji początkowej.

Ćwiczenia na rozciąganie – klatka piersiowa i brzuch

Połóż się na brzuchu i wyprostuj nogi. Ręce zegnij w łokciach i umieść je na szerokość i wysokość barków. Potem zacznij prostować ręce, tym samym odchylając kręgosłup i głowę do tyłu.

Ćwiczenia na rozciąganie – szyja i kark

Usiądź wygodnie na podłodze, po czym maksymalnie odchyl głowę do tyłu. W takiej pozycji wytrzymaj przez około minutę. Mając taką samą postawę mocno przechylaj głowę raz w lewą, a raz w drugą stronę.

Ćwiczenia na rozciąganie – przedramię

Stań twardo na podłodze w lekkim rozkroku. Wyciągnij przed siebie jedną wyprostowaną rękę, w ten sposób, by wierzch dłoni skierowany był do góry. Drugą dłonią chwyć opuszki palców i ciągnij je do dołu. W tej pozycji staraj się wytrzymać minutę, po czym zamień ręce.

Ćwiczenia na rozciąganie – talia

Stań twardo na podłożu, po czym spleć ręce nad głową tak, by prawą ręką dotykała łokcia lewej ręki, a lewa ręka łokcia prawej ręki. Zacznij się wyginać raz w prawą, a raz w lewą stronę. Ćwiczenie wykonuj po 10 razy na każdą stronę. 

Więcej na temat trening modelowanie sylwetki