kobieta wykonuje pompki
©kozirsky/Fotolia

Ćwiczenia na klatkę piersiową – zrobisz je w domu!

kobieta wykonuje pompki
©kozirsky/Fotolia

Regularne wykonywanie ćwiczeń na klatkę piersiową będzie miało swoje odzwierciedlenie w kształcie piersi – biust stanie się jędrniejszy, a silne mięśnie nie pozwolą mu opadać.

 

Wykonując ćwiczenia na klatkę piersiową, jednocześnie będziesz ćwiczyć mięśnie grzbietu, pośladki, uda i brzuch. Każde z nich powtarzaj przez minutę – ważniejszy od liczby powtórzeń jest czas, ponieważ z pewnością wraz z regularnym treningiem, będziesz mogła w tym samym czasie wykonywać więcej powtórzeń. Zanim jednak przystąpisz do ćwiczeń – zrób krótką rozgrzewkę, np. trucht w miejscu, pajacyki czy skłony.

Ćwiczenia na klatkę piersiową

  1. Naprzemienne unoszenie nóg w podporze przodem na przedramionach

Przyjmij pozycję jak do deski – łokcie bezpośrednio pod barkami, tułów w linii prostej, stopy rozstawione na szerokość bioder. Naprzemiennie unoś wyprostowane nogi do góry. Nie obniżaj bioder w trakcie ćwiczenia.

 

  1. Podciąganie bioder w górę w podporze przodem na przedramionach

Przyjmij pozycję jak w poprzednim ćwiczeniu. Delikatnie poruszaj biodrami w górę i w dół.

 

  1. Naprzemienne ściąganie łokcia i nogi w podporze przodem

Ponownie przyjmij pozycję z poprzedniego ćwiczenia, jednak tym razem ręce są wyprostowane, a dłonie ustawione szerzej niż barki. Nie zmieniając pozycji ciała, unoś na zmianę łokcie.

 

  1. Ugięcia przedramion w podporze przodem

Pozycja jak w poprzednim ćwiczeniu – dłonie szerzej niż barki, nogi szeroko, brzuch napięty.

Łokcie są lekko ugięte. Dotykaj dłońmi na zmianę przeciwległego barku – prawą dłonią dotknij lewego, lewą prawego. Staraj się nie przenosić zbyt nagle ciężaru ciała tylko na jedną stronę.

 

Doskonałymi ćwiczeniami na klatkę piersiową do wykonania w domu są również pompki – wykonuj jednak tylko wariant, w którym dłonie są rozstawione szerzej niż barki oraz wariant klasyczny, gdy dłonie są tuż pod barkami. Tak zwane wąskie pompki pobudzają do pracy przede wszystkim mięśnie naramienne i tricepsy. Jeśli nie masz jeszcze tyle wprawy, wykonaj damskie pompki, czyli pompki w klęku.

 

Powodzenia!

 

Przeładuj

W przeszłości Doda została Miss... Tytuł wybłagała jej mama? Musicie usłyszeć tę historię

zobacz 00:36