Dwoje wysportowanych ludzi - kobieta i mężczyzna.
Image by LifetimeStock

Dwa ćwiczenia na górne mięśnie brzucha

Dwoje wysportowanych ludzi - kobieta i mężczyzna.
Image by LifetimeStock

Ćwiczenia na górne partie brzucha pomogą ujędrnić i wyrzeźbić mięśnie brzucha. Mięśnie należy ćwiczyć systematycznie. Ćwiczenia powinny być wykonywane seriami. W trakcie wykonywania ćwiczeń na górne mięśnie brzucha, brzuch powinien być stale napięty.

 

Najlepiej ćwiczyć robiąc po 15 powtórzeń w 3-4 seriach, zależnie od stopnia zaawansowania osoby ćwiczącej. Przerwa pomiędzy seriami powinna trwać od 30 do 60 sekund.

 

Najlepsze efekty ćwiczeń na górne mięśnie brzucha przyniesie połączenie ich z ćwiczeniami na dolne partie brzucha i właściwą, zdrową dietą.

Ćwiczenie na górne partie brzucha – brzuszki

Brzuszki to skłony tułowia w pozycji leżącej z ugiętymi kolanami. Ćwiczenie angażuje górną część mięśni brzucha. Najczęstszym błędem przy wykonywaniu brzuszków jest ciągnięcie głowy do przodu. Trenując w taki sposób obciążamy szyjny odcinek kręgosłupa, co powoduje ból szyi. Górna część pleców powinna być podnoszona za pomocą mięśnia prostego brzucha, który angażowany jest przez napinanie go.

 

  • Połóż się na plecach. Nogi zegnij w kolanach. Stopy złącz i ustaw na podłożu. W trakcie ćwiczenia staraj się nie podnosić stóp. Dłonie połóż za głową. Barki i kark zegnij do kolan pod kątem 30º. Wytrzymaj 2-3 sekundy w pozycji spięcia i powoli wróć do pozycji początkowej. Podczas wykonywania brzuszków staraj się nie ciągnąć łokci w przód. Ramiona powinny być rozluźnione, a przedramiona szeroko rozpięte.

Ćwiczenie na górne partie brzucha – skręty ciała

Skręty ciała angażują górną część mięśnia prostego brzucha. Ćwiczenia należy wykonywać powoli utrzymując stałe napięcie mięśnia, szeroko rozpięte przedramiona i luźne barki.

 

Przeładuj

Ostatnie pożegnanie Pawła Królikowskiego. Zapamiętamy jego uśmiech i dobre serce!

zobacz 01:36