kobieta z umięśnionym brzuchem trzyma hantle
©Kalim/Fotolia

Najlepsze ćwiczenia na brzuch – ćwiczymy na siłowni

kobieta z umięśnionym brzuchem trzyma hantle
©Kalim/Fotolia

Masz wykupiony karnet na siłownię, pomysł wyrzeźbienia brzucha, ale nie do końca wiesz, jakie ćwiczenia na brzuch możesz wykonać na siłowni? Nie będziemy czarować, że te ćwiczenia są łatwe, szybkie i przyjemne – przy niektórych trzeba się naprawdę napocić, ale wyrzeźbiony brzuch jest tego warty.

Podstawowe ćwiczenia na brzuch na siłowni – brzuszki

Brzuszki są bodaj najbardziej znanym ćwiczeniem, pomagającym rzeźbić mięśnie brzucha. Najpopularniejszy jest wariant tradycyjny, do którego wystarczy w zasadzie jedynie kawałek podłogi i możesz go wykonać w domu. Jeśli jednak już wybierasz się na siłownię, to nie po to, by ćwiczyć tam w taki sam sposób jak w salonie. Na siłowni wykorzystaj ławkę rzymską, która jest odrobinę pochylona. Właśnie z tego względu w pełni angażuje nie tylko górne mięśnie, ale także środkowe i dolne mięśnie brzucha. Bodźce, które działają na wszystkie mięśnie brzucha są także o wiele silniejsze, a trening skuteczniejszy.

Skłony i skręty na siłowni – ćwiczenia na brzuch

Skłony tułowia z linką z wyciągu klęcząc – wykonuje się je przy użyciu bramy z linką wyciągu górnego i liny z węzłami na końcach. Złap za końce liny z węzłami i uklęknij przed wyciągiem górnym, tak aby biodra były cofnięte, a końce liny były w okolicach skroni. Wypuszczając powietrze, wykonaj skłon i skieruj głowę w stronę kolan, używając do tego celu tylko mięśni brzucha. Następnie powoli powróć do pozycji startowej, nie zapominając o wdechu. Unikaj zrywów.

Unoszenie nóg – ćwiczenia na brzuch na siłowni

Unoszenie nóg w zwisie na drążku – chwyć drążek (może być od góry lub od dołu, w zależności od tego, jak jest ci wygodniej wykonywać). Unoś nogi jak najwyżej do brody, następnie opuść. Staraj się nie wprowadzać całego ciała w ruch, by ułatwić sobie wymach – to mięśnie brzucha mają pracować! To samo ćwiczenie możesz też wykonać na drabince przyściennej – dzięki temu plecy będą oparte o ścianę.

 

Unoszenie nóg w podporze – stań plecami do podpory. Oprzyj ramiona na jej poprzeczkach, dłońmi złap uchwyty. Z tej pozycji unoś nogi, starając się dotknąć udami klatki piersiowej. Wykonuj ćwiczenie w umiarkowanym tempie.


 

Przeładuj

Anna Mucha w półfinale "Czaru Par"! "Małżeństwo to jest obóz przetrwania"

zobacz 00:30