kobieta mierzy obwód talii miarką
©sunnysky69/Fotolia

Ćwiczenia pomogą walczyć z boczkami. Oponka i boczki na plecach, nazywane także muffin top, częściej pojawiają się u kobiet niż u mężczyzn. Zdarza się, że nawet mimo prawidłowej wagi, trochę ciała wystaje nieestetycznie tam, gdzie kończy się pasek spodni.

 

Oczywiście można zamaskować boczki, stosując specjalną modelującą bieliznę, jednak nie należy jej nosić dłużej niż kilka godzin. Jeżeli więc zastanawiasz się jak zlikwidować boczki na plecach i w pasie, odpowiedź jest jedna – musisz zacząć wykonywać ćwiczenia na boczki.

 

Żeby ćwiczenia na boczki były skuteczne, należy je wykonywać codziennie – jedynie systematyczność zagwarantuje, że zacznie znów pojawiać się talia osy. Najlepiej połączyć je z niskokaloryczną dietą, aby przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej już nie tylko tej części, ale na całym ciele.

Ćwiczenia na boczki

1. Stań w luźnym rozkroku. Ręce na wysokości ramion ugięte, pięści zwrócone do siebie. Wykonuj głęboki skręt całym tułowiem w jedną stronę, a następnie przeciwną ręką dotknij łokciem kolana. Ćwiczenie wykonuj dynamicznie przez 30 sekund, następnie zrób je na drugi bok.

 

2. Stań w rozkroku. Lewą rękę oprzyj na biodrze, prawą podnieś do góry i lekko odchyl na lewo, by razem z prawą nogą tworzyły linię prostą. Następnie przenosząc ciężar ciała na lewą nogę, złącz prawy łokieć z prawym, uniesionym kolanem. Powinny się spotkać mniej więcej na linii pępka. Po 30 sekundach zmień bok.

 

3. Połóż się na plecach, jakbyś chciała wykonywać brzuszki. Złączone, zgięte pod kątem prostym nogi przełóż na lewą stronę ciała. Następnie przez 30 sekund rób brzuszki, odrywając łopatki od podłoża i spinając boczek. Po 30 sekundach zmień boczek.

 

4. Przejdź do podporu przodem. Wyrzuć proste nogi do tyłu. Następnie na zmianę zbliżaj lewą nogę do lewego barku, prawą do prawego – właśnie tak, jak wspinałby się spiderman po budynku. Wykonuj to przez minutę.

 

5. Połóż się na plecach i wykonuj nożyce, które polegają na wymachiwaniu wyprostowanymi nogami około 15 cm nad ziemią. Wykonuj kolejno nożyce:

  • poziome – wymachuj nogami w prawo i lewo, by krzyżowały się w kostkach – jedna noga ma być na zmianę raz na górze, raz na dole,
  • pionowe – wymachuj nogami w górę i w dół.

Wymachy powtórz 10 razy.

 

6. Hula hop – to nie tylko wspomnienie dzieciństwa, ale także doskonałe ćwiczenie na boczki. Ćwicząc z hula hop 15 minut dziennie oprócz spalania tłuszczu z boczków, wzmocnisz kręgosłup, poprawisz postawę i wymodelujesz pośladki.