kobieta robi wypady nóg z ciężarkami
©didesign/Fotolia

Opracowany przez Mel B 10-minutowy trening nóg jest uważany za jeden z najlepszych zestawów ćwiczeń, dzięki którym można wyrzeźbić zgrabne uda i łydki. Ponieważ ćwiczenia Mel B zajmują tylko 10 minut, nie przejdzie wymówka o braku czasu!

 

Do wykonania 10-minutowego treningu nóg według Mel B potrzebujesz jedynie zwykłego krzesła. Nie próbuj jednak zastąpić go krzesłem obrotowym – to się nie uda!

Ćwiczenia Mel B – trening nóg

1. Siadanie na krześle - usiądź na krześle i zacznij na zmianę w regularnym tempie i dość dynamicznie siadać i wstawać. Staraj się dotykać siedzenia tylko delikatnie. Dołącz do tego pracę ramion – siadając wyciągnij ręce do przodu, wstając – ramiona wyrzuć do tyłu wypychając klatkę piersiową do przodu. Wykonuj przez 1 minutę.

2. Siadanie z unoszeniem nogi – wykonuj ćwiczenie analogicznie do pierwszego, jednak już nie dotykaj siedzenia. Wstając unoś jednocześnie lewe kolano do góry – staraj się dotknąć nim klatki piersiowej. Cały czas napinaj mięśnie brzucha. Wykonuj przez 1 minutę, następnie zmień nogę.

3. Wykop – ćwiczenie wykonuj analogicznie, jednak gdy uniesiesz zgięte kolano, następnie zrób wykop. Po minucie zmień nogę.

4. Unoszenie pięt – stań w szerokim rozkroku, ugnij nogi. Nie zmieniając pozycji, stawaj na palcach, unosząc pięty. Wykonuj ćwiczenie rytmicznie przez 1 minutę.

5. Niskie skłony – wykonuj skłony na ugiętych nogach, jednocześnie wykonując na zmianę wypady lewej i prawej nogi. Schylając się, dotykaj dłońmi podłogi.

6. Wypady – stań w rozkroku, a następnie zrób jedną nogą wykrok do przodu. Następnie przenieś na nią ciężar całego ciała i rytmicznie odbijaj się tą nogą. Po minucie zmień kolejność nóg.

7. Unoszenie nóg – ponownie usiądź na krześle. Wyprostuj nogi, by utworzyć między nogami a tułowiem kąt prosty, a następnie je opuść – tak, jakbyś nimi bujała. Cały czas trzymaj stopy nad podłożem.