kobieta skacząca na skakance
©bokan/Fotolia

Co daje skakanie na skakance? Skakanie na skakance pozwala zrzucić zbędne kilogramy i spalić kalorie. Treningiem 30-minutowym możemy spalić 300-400 kalorii.

Co daje skakanie na skakance? Plusy skakania na skakance

Skakanie na skakance ma wiele zalet. Jeden trening pozwala spalić 300-400 kalorii. Podczas skakania na skakance pracują mięśnie różnych partii ciała, jak np. brzucha, ramion, czy nóg. Dzięki temu regularne ćwiczenia pozwalają uzyskać płaski brzuch, wysmuklić ramiona i ujędrnić nogi. Ponadto wykonywanie skoków na skakance modeluje pośladki, poprawia kondycję i koordynację ruchową. Oprócz tego ten rodzaj ćwiczeń uprawiany na świeżym powietrzu dotleni organizm i poprawi samopoczucie.

Przydatne wskazówki do wykonywania skoków na skakance

Do wykonywania skoków na skakance przyda się kilka wskazówek. Przestrzeganie ich pomoże w bezpieczny sposób skakać na skakance.

Rozgrzewka przed skakaniem na skakance

Bardzo ważne, by właściwie przygotować się do treningu. Należy rozgrzać ciało, np. robiąc pajacyki, wymachy rąk do przodu, czy tyłu, bądź serię przysiadów.

Sportowy strój do ćwiczeń na skakance

Sportowy i wygodny strój jest bardzo ważny podczas wykonywania skoków na skakance. Powinien być wykonany z materiału, który przepuszcza powietrze, np. z bawełny. Warto też pomyśleć o wygodnym, sportowym i amortyzującym obuwiu.

Regularność skakania na skakance

Kolejną przydatną wskazówką jest regularne wykonywanie ćwiczeń. Trening należy wykonywać 3-4 razy w tygodniu po 30-45 minut.

Odpowiednia długość skakanki

Odpowiednia długość skakanki również jest bardzo ważna przy wykonywaniu skoków. Skakanka nie powinna być zbyt długa i zbyt krótka. By dobrać właściwą jej długość należy stanąć pośrodku skakanki i rozłożyć ramiona wyprostowane w bok, tak aby ręce osiągnęły wysokość ramion. Jeśli długość skakanki nie umożliwia osiągnięcia takiej pozycji to znaczy, że skakanka jest zbyt krótka.