kobieta kręcąca hula hop
©Robert Przybysz/Fotolia

Co daje kręcenie hula hop? Kręcenie hula hop przede wszystkim modeluje sylwetkę i wzmacnia mięśnie brzucha. Oprócz tego ćwiczenia spalają zbędne kilogramy i poprawiają postawę ciała. Trening z kółkiem należy wykonywać regularnie i co najmniej przez 30 minut w ciągu dnia. W trakcie jednej serii ćwiczeń można spalić aż 200 kalorii.

Co daje kręcenie hula hop? Szczupłe ramiona!

Kręcenie hula hop wyszczupla ramiona. By wykonać ćwiczenie na wymodelowanie ramion należy wyprostować rękę, a koło umieścić na nadgarstku. Następnie trzeba kręcić obręczą od nadgarstka do ramienia. Należy ćwiczyć 15 minut na jedno ramię. Po kilku tygodniach można zauważyć efekty.

Co daje kręcenie hula hop? Szczupłą talię!

Regularne kręcenie hula hop wymodeluje sylwetkę i poprawi koordynację ruchową. Podczas kręcenia kółkiem pracują wszystkie mięśnie brzucha i innych partii ciała. Trzeba stanąć w lekkim rozkroku, wysunąć jedną nogę w przód i trzymać stopy twardo do podłoża. Następnie hula hop należy umieścić na wysokości pasa i rytmicznie poruszać biodrami. Ćwiczenie należy wykonywać około 30 minut.

Co daje kręcenie hula hop? Smukłe nogi!

Systematyczne wykonywanie ćwiczeń z hula hop wysmukli też nogi. Należy położyć się na plecach (na karimacie), unieść nogę pod kątem 90 stopni, a hula hop ułożyć na kostce. Następnie trzeba przemieszczać obręcz od kostki do ud. Ćwiczenie powinno się zastosować też na drugą nogę i wykonywać je przez 15 minut na jedną nogę.

Hula hop – jak dobrać obręcz?

Bardzo ważne, by przy zakupie hula hop dobrać właściwy rozmiar jego obręczy. Osoby początkujące powinny wybrać koło z większym rozmiarem, ponieważ łatwiej uda się wprowadzić je w ruch. Po kilku tygodniach można zdecydować się na mniejsze koło, które polecane jest osobom już doświadczonym. Mniejsze koło szybciej kręci się, a efekty po nim są dużo lepsze. Warto pamiętać też o tym, że hula hop powinno być dopasowane do talii. Jeśli talia jest szczupła, koło też powinno być małe i na odwrót.