kobieta uprawia gimnastykę
©Fernando Soares/Fotolia

Bodycombat, czyli trening interwałowy połączony ze sztukami walki

kobieta uprawia gimnastykę
©Fernando Soares/Fotolia

Bodycombat to rodzaj treningu grupowego, na który składają się elementy sztuk walki, takich jak kickboxing, kung-fu, karate, taekwondo, czy tai chi. Ćwiczenia pozwalają spalić kalorie, poprawić kondycję i wzmocnić mięśnie różnych partii ciała.

Bodycombat – czym są ćwiczenia?

Bodycombat zaliczany jest do treningu interwałowego i składa się z ćwiczeń sztuk walki: karate, boks, MMA, taekwondo, tai chi, czy capoeira. Trening składa się z trzech części i przeprowadzany jest w rytm muzyki.

Bodycombat – jakie są zalety ćwiczeń?

Bodycombat oprócz tego, że zwiększa pewność siebie, poprawia samopoczucie, to również pozwala zrzucić zbędne kilogramy. Regularne wykonywanie ćwiczeń zmniejsza ryzyko zachorowań na płuca i serce. Bodycombat pozytywnie też wpływa na wygląd sylwetki i rzeźbi mięśnie różnych partii ciała. Podczas godzinnego treningu można spalić 750 kalorii.

Bodycombat – jak wygląda godzinny trening?

Bodycombat składa się z trzech części. Pierwszą z nich tworzy rozgrzewka, podczas której poznawane są podstawowe techniki sztuki walki (uderzenia i kopnięcia). Dzięki rozgrzewce przygotowuje się mięśnie tułowia, nóg i górnych części ciała do wzmożonych ćwiczeń. Druga część treningu składa się z ćwiczeń o zmiennej intensywności, czyli z Power i Combat. Te pierwsze polegają na szybkich uderzeniach. Combat natomiast są kombinacjami kopnięć i uderzeń. Ostatnia część treningu składa się z ćwiczeń rozciągających i relaksacyjnych. Podczas treningu ćwiczy się siłę, precyzję, wytrzymałość i koordynację ruchową. W trakcie ćwiczeń pracują wszystkie mięśnie ciała, np. brzucha, ramion, czy nóg. Pierwsze efekty widoczne są po 2-3 miesiącach, przyjmując że trening wykonywany jest regularnie, 2-3 razy w tygodniu.


Przeładuj

Sylwia Bomba z "Gogglebox. Przed telewizorem" pomagała Big Boyowi schudnąć? Wiemy!

zobacz 00:58