Trohje młodych ludzi ćwiczy ze sztangą.
©Igor Mojzes/Fotolia

Body pump to grupowe ćwiczenia, podczas których wykorzystuje się sztangę. W trakcie ćwiczeń pobudzone zostają różne mięśnie. Trening prowadzony jest grupowo i w rytm muzyki. Ćwiczenia polecane są osobom, które chcą zwiększyć intensywność ćwiczeń, poprawić kondycję i wzmocnić mięśnie i stawy.

Body pump – na czym polegają ćwiczenia?

Body pump to ćwiczenia pod okiem trenera, w rytm muzyki, podczas których wykorzystuje się sztangę i odpowiednie obciążenia dopasowane do możliwości uczestników treningu. Zajęcia pobudzają, angażują do pracy i zwiększają siłę mięśni różnych partii ciała. Podczas jednego utworu muzycznego ćwiczy się (w taki sposób, by skutecznie spalić tkankę tłuszczową) jedną partię mięśni z właściwym doborem obciążenia. Choreografia zawiera przeróżne ćwiczenia, poczynając od przysiadów, pompek, wyskoków, a kończąc na brzuszkach i wypadach ze sztangą na barkach.

Jakie są zalety ćwiczeń body pump?

Body pump to ćwiczenia, które korzystnie wpływają na wygląd sylwetki i poprawiają samopoczucie. By zobaczyć efekty treningów należy ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu robiąc jednodniową przerwę pomiędzy ćwiczeniami.

 

1) Body pump wzmacniają mięśnie, kości i poprawiają wygląd sylwetki

Ćwiczenia body pump ze względu na swoją intensywność wzmacniają mięśnie i poprawiają wygląd sylwetki. Efektem ćwiczeń są jędrne pośladki, wyrzeźbione ramiona i płaski, umięśniony brzuch. Mięśnie można ładnie zarysować bez nadmiernego przyrostu masy mięśniowej. Oprócz tego ćwiczenia body pump wzmacniają kości i stawy, dzięki czemu łatwiej jest uniknąć kontuzji.

 

2) Body pump poprawiają kondycję

Body pump doskonale poprawiają kondycję. Trening jest intensywny i pozwala usprawnić wytrzymałość i kondycję.

 

3) Body pump przyspieszają spalenie tkanki tłuszczowej

Body pump pozwalają pozbyć się nadmiernych kilogramów. Podczas jednogodzinnego treningu można spalić nawet 600 kalorii.

 

4) Body pump poprawiają samopoczucie

Regularne wykonywanie body pump poprawia samopoczucie, zwiększa energię i chęć do aktywności fizycznej.

Body pump – przykładowe ćwiczenia

Do przykładowych ćwiczeń ze sztangą zalicza się:

  • przysiady i unoszenie bioder – ten rodzaj ćwiczeń doskonale wzmacnia mięśnie nóg i pośladków;
  • podciąganie sztangi – ćwiczenie wzmacnia mięśnie obręczy barkowej;
  • brzuszki – ćwiczenie polega na wykonywaniu brzuszków w rękach trzymając sztangę. Podczas ich wykonywania zostają pobudzone mięśnie brzucha i ramion.