Kobieta biegnąca
©BillionPhotos.com/Fotolia

Bieg bokserski polega na bieganiu w miejscu i jednoczesnym wykonywaniu ciosów rękami przed siebie. Ważne jest kontrolowanie czasu. Bieg bokserski można wykonywać zarówno w domu, jak i na wolnej przestrzeni. Trening zaleca się sportowcom, ale także amatorom, którym zależy na poprawie kondycji. Należy pamiętać, aby przed biegiem bokserskim wykonać rozgrzewkę, a po biegu bokserskim ćwiczenia rozciągające.

Bieg bokserski - technika

Pierwszy etap treningu to bieg w miejscu. Nogi należy podciągać wysoko - do wysokości brzucha. Jest to praca zarówno nóg, jak i brzucha. Podczas tego ćwiczenia ręce powinny być zaciśnięte w pięści, tak, żeby kciuk był na wierzchu. Nie należy ich do końca zginać w łokciach. Wymachy rękami wykonujemy od klatki piersiowej. Uderzenia rękami powinny sięgać podbródka. Początkujący powinni wykonywać bieg bokserki trzy razy w tygodniu, zaawansowani – pięć razy.

Bieg bokserki – ćwiczenia zamykające cykl treningowy

Po biegu bokserskim kładziemy ręce na biodra i wykonujemy krążenia biodrami. Ważne jest, żeby rozluźnić przeponę. Ćwiczenie wykonujemy raz w jedną, raz w drugą stronę. Należy uspokoić oddech i przyspieszone bicie serca. Po biegu bokserskim konieczne jest rozciągnięcie ciała – wykonujemy skłon lewej ręki do lewej nogi, a następnie prawej ręki do prawej nogi. Plecy powinny być wyprostowane, można odczuć przy tym lekki ból. Następnie lewą stopę kładzie się nad prawe kolano i wykonujemy lekki przysiad. Podobnie postępujemy z prawą stopą.

Bieg bokserski – efekty

Bieg bokserki może przynieść lepsze efekty niż godzina przypadkowych ćwiczeń na siłowni. Trening przyspiesza metabolizm, spala tkankę tłuszczową, uaktywnia mięśnie nóg, ramion, brzucha. Podwyższony metabolizm kwasów tłuszczowych utrzymuje się nawet kilkanaście godzin po skończonym treningu. Bieg bokserski znacząco wpływa na wydolność płuc. Poprawia się zarówno wytrzymałość tlenowa, jak i beztlenowa.

 

Biegu bokserskiego nie powinny uprawiać osoby, które mają bardzo słabą kondycję fizyczną i problemy z oddychaniem.

Więcej na temat trening modelowanie sylwetki