Acroyoga
© petunyia/Fotolia.com

Acroyoga: joga, akrobatyka i masaż tajski w jednym

Acroyoga
© petunyia/Fotolia.com

Acroyoga wzmacnia mięśnie i zwiększa ich rozciągliwość, uczy koncentracji, poprawia równowagę, a także odpręża. To połączenie asanów jogi, akrobatyki i masażu tajskiego. Ćwiczenia wykonuje się w parach, ale potrzebna jest również trzecia osoba do asekuracji.

Podstawy acroyogi

Ćwiczenia w ramach acroyogi wykonywane są w parach lub w trójkach. Są to pozycje (asany) znane z jogi, dostosowane do wykonywania ich ponad ziemią. Jedna osoba jest podstawą (base) i ma największy kontakt z podłożem, np. całymi plecami. Podstawa unosi drugą osobę, flyera, który przyjmuje dynamicznie jedną pozycję za drugą. Acroyoga nie tylko wzmacnia mięśnie i zdolność zachowania równowagi, jest treningiem koncentracji, a także jest na relaks. Po zakończeniu ćwiczeń wykonuje się tajski masaż. Acroyoga to również sposób na przełamanie oporów przed kontaktem z innymi ludźmi, uczy współpracy i budowania zaufania.

Acroyoga dla wszystkich – ograniczenia i nauka

Acroyoga to aktywność nie tylko dla szczupłych i wysportowanych osób. Początkujący zaczynają od prostszych ćwiczeń i pod bacznym okiem trenera. Podstawa i flyer zmieniają się rolami, a powodzenie ćwiczeń zależy od kooperacji i napięcia mięśni obojga partnerów. Kluczową rolę odgrywa też wzajemne zaufanie. Dużą rolę zwłaszcza na początku odgrywa trzecia osoba, której zadaniem jest obserwowanie i asekuracja ćwiczących, a także dawanie wskazówek co do kolejnych przybieranych pozycji. Głównymi celami acroyogi są rozciągnięcie i wzmocnienie mięśni, trening koncentracji, budowanie i pogłębianie relacji między partnerami, a także relaks.

 

Przeciwwskazania do uprawiania acroyogi to nadwaga lub otyłość oraz problemy ze stawami (zwłaszcza kolanowymi i nadgarstków).


Przeładuj

Diety gwiazd. Kto w ostatnich dniach przeszedł największą metamorfozę?

zobacz 02:10