Kobieta mierząca udo centymetrem
Image by LifetimeStock.com

Czy szczupłą sylwetkę osiągamy tylko przez dietę i trening?

Kobieta mierząca udo centymetrem
Image by LifetimeStock.com

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni często dążą do tego, aby ich ciało było smukłe, kształtne i podobało się innym. Aby jednak osiągnąć szczupłą sylwetkę warto poznać sekret ludzi, którzy ją posiadają. Czy smukłe ciało zawsze musi oznaczać godziny spędzone na siłowni i drakońskie diety? Czasami wystarczy dobre nastawienie, spacery i częste czytanie.

 

Oto kilka porad jak możesz z sukcesem osiągnąć szczupłą sylwetkę bez specjalnych treningów i diet odchudzających:

1. Zmień myślenie – jeżeli odpoczywasz, odpoczywaj aktywnie, np. wybierz się na spacer. Jeżeli masz zły dzień, nie rozsiadaj się w fotelu z paczką chipsów lub z tabliczką czekolady – wyjdź na spotkanie ze znajomymi i porozmawiaj przy kawie.

2. Śpij dłużej – człowiek przeciętnie potrzebuje ok. 7 godzin na dobę, aby się wyspać. Nie zarywaj nocy przez oglądanie seriali czy długie rozmowy przez telefon. Wypoczęty organizm funkcjonuje prawidłowo, jego przemiana materii i procesy metaboliczne również.

3. Jedz śniadanie – śniadanie należy zjeść zawsze najpóźniej godzinę po przebudzeniu. Uruchamia się w ten sposób organizm do pracy i pobudza proces trawienny.

4. Ruszaj się – nie ważne, czy lubisz jeździć na rowerze, chodzić na spacery czy na basen – po prostu 1-2 razy w tygodniu uprawiaj sport. Przyśpieszy to metabolizm, spali tkankę tłuszczową i wprawi w dobry nastrój (wyzwoli endorfiny – hormony szczęścia).

5. Częściej czytaj czytanie to również praca, tylko umysłowa. Nie czytaj jednak tak, jak zwykle to robiłeś – na kanapie z przekąską pod ręką. Zabieraj książkę na spacer, czytaj jadąc na rowerku stacjonarnym lub w trakcie transportu do pracy.

6. Krok na każdym kroku – marsz jest bardzo ważny w funkcjonowaniu ciała. Jeżeli wciąż leżysz na kanapie, metabolizm również odpoczywa, jest spowolniony i odkłada więcej tkanki tłuszczowej. Więc zamiast wjechać na 4 piętro windą, przejdź się po schodach. Zamiast przejechać trzy przystanki, przejdź się na piechotę. Zamiast oglądać telewizję w fotelu, ćwicz przed nim proste ćwiczenia (skłony, skręty ciała, przysiady czy ćwiczenia rozciągające).

7. Godzina policyjna w kuchni – jeżeli ustalisz ze współlokatorami godzinę policyjną w kuchni, jest większe prawdopodobieństwo, że podjadanie w nocy pójdzie w zapomnienie. Godzina policyjna może trwać od godziny mniej więcej 21-22 do 6 rano.

 

Sposoby na szczupłą sylwetkę nie są trudne do wykonania, jednak wymagają wewnętrznego samozaparcia i chęci wytrwania w postanowieniu. Spisz sobie te porady i powieś w pokoju, aby ich nie zapomnieć.

 

Więcej na temat trening modelowanie sylwetki
Przeładuj

Michał Szpak ostro do swojej przyjaciółki w "The Voice of Poland"! Jej udział zaszkodzi ich prywatnym relacjom?

zobacz 01:04