Kobieta ćwicząca brzuszki
Image by LifetimeStock.com

7-minutowy trening obwodowy błyskawicznie rozrusza wszystkie partie mięśni. Dzięki niemu nie tylko wzmacnia się mięśnie, ale też spala tłuszcz. Wykonywanie treningu 7-minutowego regularnie, przynajmniej 3 razy w tygodniu poprawia metabolizm. Taki błyskawiczny trening może zastąpić ci poranną kawę: pobudzi krążenie krwi i poprawi nastrój.

  1. 1. minuta: Pompki

Podeprzyj się o podłogę wyprostowanymi ramionami, dłonie niech leżą płasko na podłodze, stopy niech opierają się o podłogę na palcach. Uginaj ręce w łokciach i prostuj je. Powtarzaj to ćwiczenie przez minutę albo tyle razy, na ile wystarczy ci sił.

  1. 2. minuta: Wypady nóg do tyłu

Stań prosto ze złączonymi nogami. Wysuń prawą nogę do tyłu i ugnij kolana tak, żeby prawe dotknęło podłogi. Wyprostuj nogi. Powtórz to samo lewą nogą. Wykonuj wypady raz prawą, raz lewą nogą przez minutę.

  1. 3. minuta: Brzuszki

Połóż się na plecach i ugnij kolana, możesz podłożyć sobie matę do ćwiczeń lub koc. Podłóż pod głowę ręce ugięte w łokciach. Niech dłonie lekko dotykają głowy, nie możesz za ich pomocą dźwigać górnej połowy ciała. Następnie staraj się zbliżyć głowę do kolan, nie odrywając od ziemi pleców w części krzyżowej. Kiedy poczujesz, że nie uda ci się przysunąć głowy bliżej kolan, wytrzymaj w tej pozycji przez 2 sekundy. Powtarzaj ćwiczenie przez minutę.

  1. 4. minuta: Unoszenie bioder tyłem

Ułóż się na podłodze na brzuchu. Podeprzyj górną część ciała na łokciach, a dolną na palcach. Unieś biodra do góry najwyżej, jak potrafisz. Powtarzaj to ćwiczenie przez minutę.

  1. 5. minuta: Przysiady

Stań prosto na stabilnym podłożu i wyciągnij przed siebie wyprostowane ręce. Uginaj nogi w kolanach i prostuj je. Niech stopy przez cały czas całą powierzchnią dotykają podłogi. Wykonuj przysiady przez minutę.

  1. 6. minuta: Unoszenie bioder przodem

Połóż się na podłodze i ugnij nogi w kolanach. Powoli unoś biodra do góry. Wytrzymaj przez 2 sekundy z biodrami w górze. Potem powoli je opuszczaj. Powtarzaj to ćwiczenie przez minutę.

  1. 7. minuta: Wypady nóg na boki

Stań w szerokim rozkroku i lekko zegnij nogi w kolanach. W tej pozycji przesuwaj tułów raz na prawą, raz na lewą stronę. Prostuj jednocześnie tę nogę, na której aktualnie nie spoczywa ciężar ciała. Powtarzaj to ćwiczenie przez minutę.