kobieta ćwicząca
Image by LifetimeStock.com

Codzienne ćwiczenia na plecy po pewnym czasie zaowocują nienaganną postawą. A wyprostowana sylwetka sprawia, że każdy wygląda atrakcyjniej.

Proste plecy: ćwiczenia, które można wykonywać w domu:

1. Połóż się na brzuchu, złącz nogi. Ręce spleć za głową. Unieść kilka razy klatkę piersiową nad podłogą. Ćwiczenie wykonuj 8 razy w tygodniu w 2-3 seriach.

2. Ćwiczenie-piramida – zrób prawą nogą wykrok do tyłu, cała stopa musi przylegać do podłoża. Wyprostuj biodra, nogi również proste. Chwytając dłońmi przedramiona, złóż ręce za plecami. Schyl się do przodu, starając się położyć klatkę piersiową na udzie. Jednocześnie wydychaj powietrze. Utrzymaj wyprostowany kręgosłup, weź kilka wdechów i podnieś klatkę piersiową do pozycji wyjściowej. Analogicznie wykonaj ćwiczenie z lewą nogą.

3.Ćwiczenie-krzesło – stój prosto, ręce unieść przed siebie na wysokości ramion. Robiąc wydech uginaj kolana do uzyskania kąta prostego. Weź dwa głębokie wdechy i powoli się wyprostuj. Potwórz ćwiczenie 3 razy.

4. Skłony – stój w rozkroku, ręce podnieś po bokach na wysokość ramion. Obróć głowę w lewą stronę, a następnie zrób skłon w bok – dotknij prawą dłonią prawej stopy. Spróbuj wytrzymać pół minuty, następnie powoli wróć do początkowej pozycji. Obróć głowę w prawo i analogicznie zrób skłon w lewą stronę. Ćwiczenie powtórz 5 razy.

5. Koci grzbiet – połóż się na brzuchu, po czym unieś się na wyprostowanych rękach. Podnoś cały tułów wypinając pośladki i ustawiając ciało w pozycji trójkąta. Następnie powoli opuszczaj ciało. Wykonuj dwie serie po 10 razy.

6. Stań w drzwiach – stań w progu drzwi. Lewą rękę zegnij pod kątem prostym i oprzyj o framugę. Prawą stopę wysuń przed siebie, a prawą stroną obróć tak mocno, by poczuć, że pracują i rozciągają się mięśnie po lewej stronie ciała. Wytrzymaj pół minuty. Następnie powtórz analogicznie ćwiczenie dla prawej ręki i lewej nogi.

Pamiętaj, by ćwiczenia na proste plecy wykonywać systematycznie – tylko wtedy mogą przynieść pozytywne efekty. Nie zapomnij dbać o proste plecy także poza domem. Staraj się także codziennie utrzymywać prawidłową postawę:

  • głowę trzymaj prosto, nie odchylaj jej na boki ani do przodu,
  • łopatki ściągaj do tyłu,
  • dbaj o to, by mięśnie brzucha były napięte – dodatkowo będą wzmacniały całą sylwetkę.

Jeśli możesz wygospodarować czas, zacznij uczęszczać na basen – pływanie odciąża plecy, a jednocześnie wzmacnia ich mięśnie.


 
  • Wady postawy u dzieci występujące najczęściej dotyczą kręgosłupa. Sprawdź dlaczego!