Mężczyzna biegnący po plaży
©razoomanetu/Fotolia

Nie trzeba nikogo przekonywać, że bieganie to zdrowy i skuteczny sposób na wyrzeźbienie sylwetki. Ta aktywność fizyczna pozwoli spalić tkankę tłuszczową, zamieniając ją na mięśniową – 40 minut biegu pozwoli spalić aż 500 kalorii.

Od minuty do 40 minut biegu

Gdy stawiasz pierwsze kroki w sporcie, twój organizm nie jest przygotowany na wysiłek. Mimo że jogging daje świetne rezultaty w kształtowaniu sylwetki, to wymaga poświęcenia i dużej dawki motywacji. Pierwsze treningi rozpoczynaj od krótkich biegów, połączonych z marszem. Zwiększaj stopniowo etapy biegu i staraj się wytrzymać w nich jak najdłużej. Gdy osiągniesz 40 minut biegu bez przystawania, możesz śmiało stwierdzić, że zaczynasz być prawdziwym biegaczem.

40 minut biegu: odległość i kalorie

Jeżeli osiągasz 40 minut ciągłego biegu w przeciętnym tempie, to znaczy, że jesteś w stanie przebiec ok. 8 kilometrów. Odległość ta jest jednak tylko statystycznym wynikiem, ponieważ każdy biegacz posiada własne, indywidualne tempo – jeden pobiegnie szybciej, inny wolniej. Ile potrafisz spalić podczas tego czasu, zależy przede wszystkim od twojej wagi i prędkości, z jaką biegniesz. Dla przykładu dla średniej prędkości biegu 10 km/h, podczas 40 minut biegu uzyskasz takie wyniki:

  • Osoba z wagą równą 50 kg spali 350 kalorii,
  • Osoba z wagą równą 60 kg spali 420 kalorii,
  • Osoba z wagą równą 70 kg spali 490 kalorii,
  • Osoba z wagą równą 80 kg spali 560 kalorii.

 

Pamiętaj, że do biegu każdy powinien się odpowiednio przygotować: buty sportowe, ubiór sportowy, przylegający do ciała (szczególnie spodnie). Zrezygnuj z twardego podłoża, m.in. asfaltu czy chodników, a wybieraj ścieżki polne. Nie zapominaj o nawadnianiu organizmu, powinieneś mieć przy sobie zawsze małą butelkę wody. Przed biegiem zrób krótką rozgrzewkę, a po joggingu daj sobie chwilę na ćwiczenia rozciągające mięśnie nóg.