Kobieta ćwicząca
Image by LifetimeStock.com

Masywne uda można wyszczuplić. To nie mit – jeżeli starasz się zrzucić wiele kilogramów, to właśnie ta partia ciała sprawia największą trudność przy zamianie tkanki tłuszczowej w tkankę mięśniową. Są jednak ćwiczenia, które wysmuklą uda i zniwelują cellulit.

 

Ćwiczenia na masywne uda stają się jedynym ratunkiem, jeżeli chcesz pozbyć się nadmiaru tłuszczu z tej partii ciała. Pamiętaj, że te ćwiczenia możesz wykonywać w połączeniu z treningiem kształtującym mięśnie ud i łydek. Wtedy efekt wysmuklonych i kształtnych nóg zauważysz już po miesiącu regularnych ćwiczeń.

 

1. Rozciąganie mięśnia czworogłowego uda – stań prosto z podparciem. Stań na jednej nodze i przyciągnij stopę do pośladka. Stopa musi wyraźnie dotykać mięśnia pośladkowego. Pozostań w tej pozycji 10-15 sekund i zmień nogę. Możesz powtórzyć ćwiczenie jeszcze 3-4 razy.

2. Ćwiczenia na skakance – trening na skakance wysmukli uda i łydki. Dlatego ćwicz na niej nawet codziennie przez co najmniej pół godziny. Skacz najpierw na dwóch, złączonych nogach, później na jednej, a na końcu skrzyżuj stopy. Wykonaj ok. 20 podskoków w jednym stylu.

3. Przysiady – robiąc przysiady nie tylko wysmuklisz nogi, ale również ukształtujesz wygląd mięśnia pośladkowego. Aby ćwiczenie było bardziej skuteczne wykonuje je z obciążeniem – np. z hantlami. 4. Wykonuj przysiady sumo – bardziej angażują mięśnie wewnętrzne ud. Stań w dużym rozkroku, obniżaj się powoli, zginając nogi w kolanach do pozycji, w której osiągniesz kąt prosty pomiędzy udami a łydkami.

5. Wykrok do przodu – stań na baczność i wykonaj krok jedną nogą do przodu. Utrzymuj plecy proste, a mięśnie brzucha napięte. Możesz podeprzeć się rękami po bokach dla utrzymania równowagi. Utrzymaj wykrok przez 10 sekund, starając się go pogłębić i wysunąć miednicę najbardziej do przodu. Wykonaj podobnie ćwiczenie na drugą nogę. Powtórz je co najmniej 5 razy.

 

Masywnych ud pozbędziesz się eliminując z diety tłuste i wysokokaloryczne potrawy i zastępując je dużą porcją dań z błonnikiem. Nie zapominaj o tym, że zawsze należy pić dużo wody, a przed ćwiczeniami zrobić 10-minutową, intensywną rozgrzewkę.


Więcej na temat trening modelowanie sylwetki