Zamknięte powieki
© BillionPhotos.com/Fotolia.com

Makijaż i ćwiczenia na opadające powieki

Zamknięte powieki
© BillionPhotos.com/Fotolia.com

Ćwiczenia na opadające powieki wykonywane regularnie mogą sprawić, że oko będzie wyglądało na większe. Skorygować opadające powieki można też makijażem. W makijażu dla opadających powiek ważne jest podkreślenie rzęs i narysowanie kreski eyelinerem.

 

Wystarczą palce, by wykonywać ćwiczenia na opadające powieki. Podczas treningu należy mieć czyste ręce, można też użyć nawilżających czy ujędrniających kosmetyków. Na rynku dostępne są też urządzenia aplikujące kwas hialuronowy i równocześnie masujące powieki, stymulujące ich mięśnie. Opadające powieki „podnosi” również dostosowany do tego typu urody makijaż.

Makijaż na opadające powieki

Opadająca powieka to poduszeczka między brwią a powieką ruchomą, która naturalnie wypełnia to miejsce, opierając się niekiedy aż na linii rzęs, a zwykle niewiele wyżej. Makijaż dla opadającej powieki musi być odpowiednio dostosowany, by był widoczny i estetyczny. Sprawdzają się jednolite cienie lub smoky eyes, ale w obu przypadkach granica cienia musi być przesunięta wyżej niż w makijażu dla oka bez opadającej powieki. Cień powinien wychodzić ponad złamanie powieki. Nakłada się go przy otwartym oku, a rozciera przy otwartym lub zamkniętym.

 

Kreska dla opadającej powieki także powinna różnić się od standardowej. Tzw. jaskółka, czyli przedłużenie kreski idące od zewnętrznego kącika oka ku górze, musi omijać załamanie powieki i unosić się nieco dalej niż tuż za końcem oka. Najlepiej stosować kreskę cienką, tylko do zagęszczenia linii rzęs, lub można z niej całkiem zrezygnować.

 

Opadające powieki można skorygować dzięki rzęsom. Rzęsy trzeba dobrze podkręcić i wytuszować, można też przykleić sztuczne rzęsy w zewnętrznych kącikach oczu. Podkręcone i wyraziste rzęsy otwierają optycznie oko, przez co wydaje się ono większe.

Ćwiczenia na opadające powieki

Ćwiczenia na opadające powieki są skuteczniejsze u osób, u których powieki opadają z wiekiem, ale u młodych osób efekty tych ćwiczeń również bywają widoczne.

 

  • Ćwiczenie nr 1: Patrząc w lustro na wprost, wyznacz dwa punkty – na łuku brwiowym i na granicy oczodołu pod okiem, które będą znajdowały się idealnie nad i pod źrenicą. Tych na łuku brwiowym dotknij palcami wskazującymi, a pod okiem – placami środkowymi. Zwiększaj nacisk aż do odczucia bólu i wytrzymaj 30 sekund, a następnie szybko zabierz palce z twarzy. To ćwiczenie na opadające powieki powtórz 3-4 razy.

 

  • Ćwiczenie nr 2: Próbuj otworzyć oczy bardzo szeroko, ale bez marszczenia przy tym czoła. Wytrzymaj przez 10 sekund i powoli zamknij oczy. Wykonaj 5 powtórzeń.

 

  • Ćwiczenie nr 3: Bez marszczenia czoła i ruchów głową spójrz jak najwyżej do góry. Wytrzymaj 10 sekund i powoli zamknij oczy. Powtórz ćwiczenie 5 razy.

 

  • Ćwiczenie nr 4: Opuszki środkowych palców oprzyj w punktach znajdujących się około 1 cm od zewnętrznych kącików oczu. Rozciągaj skórę ku tyłowi poprzez nacisk, by oczy wyglądały na skośne. Po 3 do 5 sekundach oderwij palce od twarzy i rozluźnij napięte podczas tego ćwiczenia mięśnie. Wykonaj 10 powtórzeń.

 

  • Ćwiczenie nr 5: Powieki i kąciki oczu delikatnie oklepuj palcami. Wykonuj przez 20 sekund.

Masażery do powiek

W sklepach internetowych można też kupić urządzenia elektroniczne, które poprzez delikatne mikrowibracje i elektrostymulację mięśni pobudzają mięśnie powiek do pracy i ujędrniają je. Jednocześnie aplikują kwas hialuronowy, który wypełnia skórę, utrzymuje jej nawilżenie i stymuluje odbudowę włókien kolagenowych i elastyny, odpowiedzialnych za jędrność skóry.

 

Przeładuj

Lewandowska, Sienkiewicz, Boruc... Te gwiazdy pokazały swoje brzuchy szybko po porodzie!

zobacz 02:18