Poranne rytuały - sprawdź, jak dobrze zacząć dzień
© JenkoAtaman/Adobe Stock

Ciepłe śniadanie, orzeźwiający prysznic lub świeżo zaparzona kawa - mile rozpoczęty dzień dobrze nastawia na jego resztę. Zaplanuj swoje poranne rytuały i czerp z nich pozytywną energię codziennie.

 

Spożywanie posiłków, czas przeznaczony na pracę, naukę i rozrywkę - istnieje pewien pakiet czynności wykonywanych przez nas codziennie. Niektóre z nich z poczucia obowiązku, inne dlatego, że sprawiają nam radość.

Dobre nawyki regulują rytm dnia

 

Poranne nawyki łączy regularność. To ona daje nam poczucie bezpieczeństwa, układa nasz dzień i sprawia, że łapiemy nad nim kontrolę. A to z kolei zmniejsza uczucie stresu i pomaga w zachowaniu równowagi. Jak wynika z przeprowadzonych badań, osoby, które rozpoczynają dzień konkretnymi nawykami, rzadziej się spóźniają, są bardziej zrelaksowane i milsze w kontaktach ze współpracownikami. Poranne rytuały każdego z nas będą inne - jedni postawią na filiżankę kawy, inni na peelingujący prysznic. Ważne, by potraktować je jak rozgrzewkę przed czekającymi nas obowiązkami i jak najlepiej naładować baterie zaraz po wstaniu z łóżka. No dobrze, ale o jakich porannych rytuałach mowa? Poniżej kilka przykładowych:

Szklanka wody na dobre samopoczucie

 

Najlepiej przegotowanej z dodatkiem cytryny, mięty lub imbiru. Taka mieszanka doskonale oczyszcza organizm z nagromadzonych w ciągu nocy toksyn, nawadnia go i pobudza do działania. Możesz potraktować ten rytuał jak… prysznic dla ciała robiony od wewnątrz, z wykorzystaniem składników pochodzenia naturalnego.

Poranny prysznic, czyli oczyszczająca przyjemność na początek dnia

 

Nasza skóra, podobnie jak zmysły, potrzebuje wybudzenia ze snu. Mocny strumień wody, szczególnie chłodnej, pobudzi krążenie, masując jednocześnie skórę i mięśnie. Taki prysznic skutecznie nas obudzi. Z kolei pod wpływem ciepła mięśnie i stawy rozluźniają się, więc gorąca kąpiel zmniejszy napięcie i zrelaksuje przed ciężkim dniem w pracy. Dodatkową stymulację zapewni pachnący żel lub peeling. Rano warto postawić na świeże i lekkie np. cytrusy, truskawki lub trawę cytrynową. Czekoladę, wanilię i orchidee zostawmy na wieczór.

Jedz na zdrowie - śniadanie - najzdrowszy rytuał

 

Zjedz śniadanie, najlepiej jeszcze w domu przed wyjściem do pracy. Głodnemu organizmowi brakuje sił do walki z wyzwaniami dnia codziennego. Postaraj się, żeby twoja poranna przekąska dostarczyła ci prawdziwego energetycznego doładowania - postaw na owsiankę z owocami lub jajecznicę z pomidorami. Zagryź ją pełnoziarnistym pieczywem lub chrupiącą grzanką. Ważne, żeby pierwszy posiłek dnia był ciepły i zdrowy, a reszta sama się ułoży.

Więcej na temat zdrowie jedzenie domowe sposoby