kobieta dostała ataku paniki
©iko/fotolia

Sposoby na uspokojenie dla dzieci i dorosłych

kobieta dostała ataku paniki
©iko/fotolia

Na uspokojenie pomogą pozytywne sposoby odreagowania stresu, np. bitwa śnieżna – w przypadku dzieci i oddychanie do papierowej torby – często praktykowane przez dorosłych. Każda metoda na rozładowanie ataku paniki odbywa się bez szkody dla otoczenia.

2 domowe sposoby na uspokojenie dla dzieci

Należy wytłumaczyć dziecku, że negatywnych emocji nie może wyładowywać na innych osobach. Krzyk, wyzwiska czy przemoc fizyczna krzywdzą otoczenie.

 

  • Ryczę jak lew

Warto przygotować dziecku specjalny kącik, do którego będzie mogło się udać, kiedy poczuje złość. Miejsce to warto wyposażyć w poduszki, worek bokserski. Kiedy dziecko będzie zdenerwowane, powinno wiedzieć, że ma prawo uderzać z całej siły w poduszki, worek, do momentu aż złość przejdzie. Jednocześnie, aby wyrzucić z siebie wszystkie złe emocje, ma prawo krzyczeć – ryczeć jak lew.

 

  • Na uspokojenie - bitwa śnieżna

W momencie, kiedy dziecko nie radzi sobie ze złymi emocjami, można zaproponować mu bitwę śnieżną. Należy przygotować kilka starych, niepotrzebnych gazet. Następnie włączyć stoper – w zabawie powinny uczestniczyć minimum dwie osoby, które mają za zadanie stworzyć, jak najwięcej „śnieżek” z gazet w trakcie minuty. Następnie należy podzielić przestrzeń na dwie równe części. Zadaniem dzieci lub dziecka i rodzica jest przerzucić jak najwięcej śnieżek w trakcie minuty na pole przeciwnika. Po upływie czasu liczymy, na czyim polu jest więcej śnieżek – ten, kto ma ich mniej wygrywa.

2 domowe sposoby na uspokojenie dla dorosłych

Uświadomienie sobie negatywnych emocji i samokontrola to pierwszy krok do sukcesu. Atak paniki może zdarzyć się każdemu – ważne, żeby nad nim zapanować.

 

  • Papierowa torba

W momencie ataku paniki bardzo ważne jest uspokojenie oddechu, dlatego warto zawsze mieć przy sobie papierową torbę. Należy usiąść w wygodnym miejscu z oparciem i szczelnie przyłożyć torbę do ust. Kiedy się denerwujemy, zaczynamy szybko oddychać, we krwi jest zwiększona dawka tlenu, może dojść do omdlenia. Oddychanie do torby zwiększa ilość dwutlenku węgla i zmniejsza ilość tlenu w krwiobiegu, co powoduje, że powoli się uspokajamy i zaczynamy oddychać normalnie – wolniej i głębiej.

 

  • Na uspokojenie – sport

Pozytywne rozładowanie napięć umożliwia sport. Wybierz taką aktywność fizyczną, jaką lubisz – bieganie, pływanie, aerobik, jazda na rowerze, to doskonałe sposoby na pokonanie ataku paniki. Metodą na przywrócenie równowagi psychicznej i fizycznej jest uprawianie sportów walki, a także ćwiczenia tai-chi, które zmniejszają napięcie mięśni.


Przeładuj

Lewandowska, Sienkiewicz, Boruc... Te gwiazdy pokazały swoje brzuchy szybko po porodzie!

zobacz 02:18