babka płesznik
Flickr/Anne Reeves/CC BY-ND 2.0 https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/

Babka płesznik pomaga na zaparcia, biegunki, wrzody, problemy z cerą, nadwagę

babka płesznik
Flickr/Anne Reeves/CC BY-ND 2.0 https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/

Babka płesznik jest źródłem błonnika. Jej zalety od lat wykorzystuje się w medycynie ludowej. Teraz dobroczynne właściwości rośliny zostały docenione także przez lekarzy.

Co to jest babka płesznik?

 

Babka płesznik (plantago psyllium), zwana też pchlicą, babką śródziemnomorską to roślina jednoroczna z rejonu Morza Śródziemnego. Wyglądem i po części działaniem przypomina siemię lniane.

Właściwości babki płesznik

 

Babka płesznik doskonale wpływa na pracę jelit, ponieważ jej łupiny chłoną wodę, jednocześnie wprawiając w ruch śluz odpowiedzialny za przesuwanie masy kałowej w jelitach. Babka śródziemnomorska obniża cholesterol i wspomaga układ immunologiczny. Pomaga zwalczyć zaparcia, biegunki, hemoroidy i wrzody. Pchlica zbawiennie działa na cerę.

Babka płesznik na odchudzanie

 

Pchlica to naturalne źródło błonnika. Jeśli Twoja dieta była do tej pory uboga w błonnik, zacznij od połowy zalecanej dawki do spożycia (znajdziesz ją na ulotce). Babka płesznik oczyści z toksyn organizm, dzięki czemu odzyskasz dobre samopoczucie. Pchlica przyspiesza przemianę materii oraz sprawia, że mniej i rzadziej czujesz głód.

Błonnik – po co go jeść?

 

Odpowiednia ilość błonnika w diecie to podstawa prawidłowego funkcjonowania jelit. Pełni on rolę miotełki, która usuwa wszystkie resztki pokarmowe zalegające w jelitach, dlatego tak ważne jest, aby szukać różnorodnych źródeł błonnika. W diecie dorosłego człowieka powinno się znaleźć 20-40 gramów błonnika dziennie.

Jak spożywać babkę płesznik?

 

Do szklanki wsyp 1-2 łyżeczki babki śródziemnomorskiej, zalej wodą niegazowaną lub sokiem (sama pchlica ma smak neutralny), wymieszaj, poczekaj aż nasiona spęcznieją, wymieszaj ponownie i wypij. Tak przyrządzony napar z pchlicy spożywaj 3 razy dziennie.

Przeciwwskazania do spożycia babki płesznik

 

Nie należy spożywać pchlicy, jeśli cierpisz na cukrzycę, choroby żołądka, przełyku i jelit. Nie wolno jej też łączyć z lekami bez zgody lekarza.

Inne źródła błonnika w diecie

 

Aby schudnąć, potrzeba jak najwięcej źródeł błonnika w jadłospisie. Oto przykładowe produkty, które zawierają go bardzo dużo w 100 gramach:

  • otręby pszenne – 42 gramów;
  • czerwona fasola – 25 gramów;
  • śliwki suszone – 16 gramów;
  • migdały – 13 gramów.
 

Przeładuj

Mikołaj i Sylwia wystąpią w "Tańcu z Gwiazdami"? Mają jeden warunek!

zobacz 01:36