brzuch kobiety w ciązy
Image by LifetimeStock.com

Skuteczne ćwiczenia na rozstępy po ciąży

brzuch kobiety w ciązy
Image by LifetimeStock.com

Rozstępy po ciąży to bolączka młodych matek. Na szczęście istnieją zestawy ćwiczeń, które pomogą szybko wrócić do formy. Najbardziej skuteczne są brzuszki, nożyce i ćwiczenia w wodzie.

Ćwiczenia ujędrniające skórę

Redukcja rozstępów wymaga działań na wielu polach – odpowiednia dieta, wspomagające kosmetyki, nawadnianie organizmu. Oczywiście przy tym wszystkim nie można zapomnieć również o ruchu. Powinien nam towarzyszyć jeszcze w czasie ciąży. Ćwiczenia pomagają ujędrnić skórę i poprawić jej napięcie.

 

Brzuszki – leż na plecach ze zgiętymi kolanami. Stopy rozstawione na szerokość bioder, przylegają do podłoża. Dłonie spleć na karku. Biorąc wdech unieś głowę i górną część tułowia. Spokojnie opuść ciało.

Liczba powtórzeń: 20 (2 serie)

 

Nożyce – leżąc na plecach unieś wyprostowane nogi tuż ponad powierzchnię. Krzyżuj stopy robiąc nożycowe ruchy.

Liczba powtórzeń: 20 (2 serie)

 

Unoszenia nóg – leżąc na plecach unieś wyprostowaną lewą nogę. Przytrzymaj kilka sekund i opuść. Następnie podnieś prawą nogę. Wykonuj unoszenia naprzemiennie.

Liczba powtórzeń: 20 na każdą nogę (2 serie)

 

Wykroki – stań wyprostowana, napnij mięśnie brzucha i wypnij klatkę piersiową do przodu. Zrób krok do przodu – kolano nie może wyjść poza linię palców. Spróbuj zejść do podłogi, uginając przednią nogę pod kątem 90 stopni. Cały ciężar przenieś na piętę tej nogi. Lekko ugnij tylną nogę w kolanie. Wróć do pozycji wyjściowej.

Liczba powtórzeń: 15 na każdą nogę (2 serie)

Ćwiczenia w wodzie

Ćwiczenia w wodzie, czyli aqua-aerobik, są bezpieczniejsze i bardziej komfortowe, ponieważ nie obciążają tak organizmu, podczas gdy mięśnie pracują na pełnych obrotach. Trzeba jednak uważać i bardzo starannie wybrać basen, w którym chce się ćwiczyć – w wodzie mogą występować bakterie, wywołujące stany zapalne piersi i okolic intymnych. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do standardów pływalni w twojej okolicy, wybierz się lepiej na spacer lub poćwicz na stepperze – to również pomoże rozprawić się z rozstępami.

 

Nie zapomnij pić dużo wody, zdrowo się odżywiać i stosować odpowiednich kosmetyków, które pomogą ujędrnić skórę.

 

Aktywność fizyczna jest bardzo istotna, ale zachowaj zdrowy umiar i bądź ostrożna. Twój organizm jest jeszcze wyczerpany i wciąż potrzebuje czasu, by dojść do siebie. Pamiętaj, że ćwiczenia tego typu można wykonywać dopiero po dwóch miesiącach od porodu naturalnego i po trzech miesiącach od cesarskiego cięcia. Dbaj również o to, by nakarmić dziecko jeszcze przed treningiem. Po wysiłku w pokarmie nawet przez 1,5 godziny po treningu może utrzymywać się kwas mlekowy, który na pewno nie zasmakuje naszemu maluchowi.

 

Dla pewności, skonsultuj każdy trening ze swoim lekarzem.


Więcej na temat ciąża zmiany skórne rozstępy
Przeładuj

Sylwia Madeńska i Mikołaj Jędruszczak rozstali się, a jak wspominają początek znajomości? „Ty mi mówiłaś fejkowe informacje…”

zobacz 01:33