Relaksująca kąpiel
© Korta/Fotolia.com

Domowa relaksująca kąpiel dla każdego

Relaksująca kąpiel
© Korta/Fotolia.com

Do relaksującej kąpieli warto dodać mleko i miód, plasterki cytryny, płatki owsiane, a także czerwone wino lub szampana – nie tylko do kieliszka.

 

Nie trzeba wyjeżdżać do SPA, żeby zrelaksować się w wannie, we wspaniałej, pachnącej kąpieli, z aromatycznymi olejkami i zapachowymi świecami przy nastrojowej muzyce. Godzinny rytuał piękności polecany jest zwłaszcza zimą, gdy można odpocząć, jednocześnie ogrzewając ciało.

Jak przygotować relaksującą kąpiel

Relaksująca kąpiel powinna odbywać się w wodzie o temperaturze o 2 stopnie wyższej niż temperatura ciała. Odpręża to mięśnie i stawy, i otwiera pory, sprzyjając usunięciu toksyn z organizmu. Najlepiej kąpać się, gdy nikogo nie ma w domu, można wyłączyć telefon i wsłuchać się w ulubioną muzykę. Odprężeniu sprzyjają aromatyczne świeczki zapachowe, rozstawione na różnych powierzchniach w łazience (intensywne górne światło można wyłączyć) oraz kieliszek ulubionego wina lub świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy. Leżenie w wannie uprzyjemniają specjalne zagłówki lub poduszki do kąpieli.

Co dodać do kąpieli

Aby kąpiel była bardziej efektywna, należy zadbać o dodatki:

  • pełnotłuste mleko i naturalny miód ujędrnią, wygładzą i odżywią skórę ciała. W trakcie nalewania wody trzeba dodać pod strumieniem 2 szklanki mleka i pół szklanki miodu;
  • czerwone wino spowalnia starzenie skóry, szampan rozjaśnia i usuwa przebarwienia. Wystarczy dodać minimum 1 kieliszek trunku do kąpieli;
  • plasterki cytryny (np. 3 pokrojone owoce) gwarantują odświeżenie i relaks po całym dniu w pracy;
  • płatki owsiane koją, zmiękczają i regenerują tłustą i swędzącą skórę. Należy napełnić cienką skarpetkę szklanką płatków, zawiązać ją, włożyć do wanny i co chwilę wyciskać ją do gorącej wody. Pod koniec kąpieli można zrobić peeling całego ciała skarpetką z płatkami.

 

Po kąpieli warto wetrzeć w ciało oliwkę, aby skóra na dłużej pozostała miękka i gładka.

Relaksująca kąpiel w wannie nie dla każdego

Japończycy uważają, że kąpiel to najlepsze lekarstwo na troski dnia codziennego. Czy jednak moczenie w wannie, w naprawdę gorącej wodzie długimi godzinami jest zdrowe dla skóry? Długotrwała kąpiel w wodzie o wysokiej temperaturze wyczerpuje organizm, osłabia barierę ochronną skóry, przyspiesza pracę serca, podwyższa ciśnienie krwi, powoduje pękanie naczyń krwionośnych, obniża męskie zdolności prokreacyjne. Przy chorobach układu krążenia, nadciśnieniu, zaburzonym krzepnięciu krwi, cukrzycy, nadczynności tarczycy powoduje zawroty głowy i omdlenia. Unikać jej powinny także kobiety miesiączkujące (intensywność krwotoków się nasili) oraz w ciąży. Trzeba też uważać na bakterie, które mogą się rozwijać na ściankach wanny.


Więcej na temat pielęgnacja ciała
Przeładuj

Zobaczymy Dodę w "The Voice of Poland"? Fani bardzo chcą, ona też... Czy pojawiła się propozycja?

zobacz 02:27