kobieta i maskami wyrażającymi różne miny
Image by LifetimeStock.com

Ćwiczenia mięśni twarzy nie tylko rozluźnią ją, ale również ujędrnią i odmłodzą. Trening na twarz należy wykonywać regularnie, dokładnie i najlepiej poprzedzić go krótką rozgrzewką.

Ćwiczenia mięśni twarzy – jak je wykonać?

Ćwiczenia mięśni twarzy wpływają pozytywnie na wygląd, samopoczucie i pozwalają zachować jędrność i sprężystość mięśni. Ponadto regularne ćwiczenia przyczyniają się do wygładzenia skóry. Każde z wykonywanych ćwiczeń poprzedź rozgrzewką. Stań wyprostowany przed lustrem, po czym rozluźnij się, a podbródek pochyl najniżej jak tylko możesz do klatki piersiowej. Pamiętaj, by równomiernie przy tym oddychać. Następnie zacznij lekko skręcać głowę, raz w lewą, raz w prawą stronę. Po minucie ćwiczeń wróć do pozycji początkowej.

Rozluźnienie okolic oczu i czoła

Palce wskazujące obu rąk połóż przy wewnętrznych końcach brwi. Następnie przejedź palcami po całej długości brwi aż do ich końca. Uciskaj miejsce, w którym kończy się brew. Ćwiczenie powtórz 5 razy.

Rozluźnienie ust

Zacznij głośno wypowiadać samogłoskę „a”, a potem „o”, otwierając przy tym maksymalnie usta. Unieś wargi i wytrzymaj w takiej pozycji około 10 sekund. Wróć do pozycji początkowej, po czym powtórz ćwiczenie 2 razy. Ćwiczenie rozluźnia, wzmacnia mięśnie ust i zapobiega powstawaniu zmarszczek.

Wzmocnienie kącików ust

Palce połóż po obu stronach ust, po czym zacznij rozciągać je maksymalnie na zewnątrz. Podczas tego ćwiczenia spróbuj z ust zrobić dzióbek. Ćwiczenie powtórz 4-5 razy.

Wzmocnienie czoła i brwi

Brwi unieś tak wysoko, jak tylko możesz, a przy tym rozszerz oczy tak, jakbyś się zdziwił. W takiej pozycji wytrzymaj około 10 sekund, po czym wróć do pozycji początkowej i powtórz ćwiczenie.

Wzmocnienie policzków

Nabierz powietrze w usta, po czym napnij mięśnie. Po chwili zacznij przemieszczać nabrane powietrze z jednego policzka do drugiego. Ćwiczenie wykonaj 2-3 razy po 15 sekund. 

Więcej na temat pielęgnacja twarzy zmarszczki