Podczas rejestrowania działalności gospodarczej przedsiębiorca powinien znać nazwę dla swojej firmy. Musi spełniać ona wymogi prawne i odróżniać od konkurencji.

Reklama

Już na etapie rejestrowania działalności gospodarczej przyszły przedsiębiorca powinien mieć pomysł na nazwę swojego biznesu. Biorąc pod uwagę fakt, że ta nazwa pojawi się na każdym rachunku czy fakturze, ma ona duże znaczenie dla kreowania wizerunku firmy.

Wymogi prawne

Przy rejestrowaniu jednoosobowej działalności gospodarczej nazwę firmy należy podać w formularzu CEIDG-1, którego złożenie umożliwia uzyskanie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Przepisy kodeksu cywilnego stanowią, że firmą jest imię i nazwisko osoby fizycznej, zatem te dwa elementy są obligatoryjną częścią nazwy dla jednoosobowej działalności gospodarczej. Pozostała część zależy od przyszłego przedsiębiorcy.

Nazwa a tożsamość firmy

Nazwa firmy jest jej wizytówką i świadczyć może niejako o tożsamości firmy. Ekspert w dziedzinie kreowania wizerunku dużych przedsiębiorstw, Wally Olins, uważa, że nazwa firmy powinna pokazywać: kim jest założyciel, czym się zajmuje lub w jaki sposób prowadzi firmę. Jedno bądź dwa słowa, podsumowujące strategię marketingową, mogą okazać się trafną nazwą. Dobrze, aby nazwa była łatwa do zapamiętania, wypowiedzenia i zapisania, gdyż w wielu sytuacjach przyspieszy to podawanie danych firmowych.

Zobacz także

Nazwa firmy w internecie

Coraz trudniej wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez działań marketingowych online. Zatem coraz częściej wybór nazwy firmy może być podyktowany dostępnością domen internetowych. Dlatego przyszły przedsiębiorca może zweryfikować, czy ktoś inny nie wpadł już na podobny pomysł.

Nazwa firmy powinna być o tyle starannie dobrana, że może być znaczącym czynnikiem wpływającym na odróżnienie się od konkurencji.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama