Pieczątka firmowa, choć nie jest wymagana prawnie, przydaje się w wielu sytuacjach, np. przy zakładaniu firmy. W dodatku niekiedy potrzebna jest na umowach, wszelkiego rodzaju dokumentach, fakturach, czy pismach urzędowych.

Reklama

Pieczątka firmowa – co powinno się na niej znaleźć?

Pieczątka firmy pozwala na identyfikację firmy. Umieszcza się na niej takie dane jak:

1. Nazwa firmy i przedsiębiorcy – na pieczątce firmowej powinna znaleźć się nazwa firmy i przedsiębiorcy.

W przypadku spółki na pieczątce może znaleźć się nazwa skrócona. Pieczątka dla jednoosobowej działalności gospodarczą powinna zawierać imię i nazwisko właściciela.

Zobacz także

2. Numer NIP – kolejny element, jaki powinien się znaleźć na pieczątce to numer NIP (numer identyfikacji podatkowej), którego wymaga ustawa o działalności gospodarczej, w artykule 16.

3. Siedziba firmy i adres – siedziba firmy i adres także muszą się znaleźć na pieczątce firmowej. Jeśli siedziba firmy nie została podana, należy podać adres zamieszkania przedsiębiorcy. Kiedy właściciel posiada filie w kilku miejscach, należy podać adres główny.

Reklama

4. Dodatkowe informacje – na pieczątce firmowej mogą znaleźć się także dodatkowe informacje, takie jak numer telefonu , faksu, adres poczty elektronicznej, logo firmy (jeśli zawiera), czy strona internetowa przedsiębiorstwa. Dane te mogą ułatwić klientowi kontakt z firmą.

Reklama
Reklama
Reklama