Ćwicząca kobieta
©Stocked House Studio/Fotolia
Styl życia

Trening interwałowy, ABS czy szóstka Weidera: który trening na brzuch wybrać?

Trening na brzuch to ćwiczenia o bardzo wysokiej częstotliwości i intensywności ruchów. Wiele osób poleca trening Mel B, czyli 8-minutowy ABS, inni zachwycają się rezultatami po szóstce Weidera. Jaki zestaw ćwiczeń przypadnie ci do gustu i sprawi, że brzuch stanie się płaski, a mięśnie dobrze wyrzeźbione?

Trening na brzuch to ćwiczenia o bardzo wysokiej częstotliwości i intensywności ruchów. Wiele osób poleca trening Mel B, czyli 8-minutowy ABS, inni zachwycają się rezultatami po szóstce Weidera. Jaki zestaw ćwiczeń przypadnie ci do gustu i sprawi, że brzuch stanie się płaski, a mięśnie dobrze wyrzeźbione?

Trening na brzuch: jakie treningi są do wyboru?

Treningi na mięśnie brzucha są krótkie, ale bardzo intensywne. Wymagają samozaparcia. Ćwiczyć możesz:

  • trening ABS – jest to 8-minutowy zestaw ćwiczeń, który został stworzony przez naukowców z Uniwersytetu w Stanfordzie, a rozpropagowany na całym świecie m.in. przez Mel B. Trening zawiera ćwiczenia rzeźbiące aż 4 partie mięśniowe brzucha (górnej i dolnej części brzucha oraz mięśni skośnych i poprzecznych). Dodatkowo rozbudowuje mięśnie pleców.
  • trening „szóstka Weidera” – na trening składa się 6 ćwiczeń, które wykonuje się codziennie. Po 42 dniach treningowych na brzuchu zarysowują się wyraźnie mięśnie, a sam brzuch staje się płaski.
  • trening interwałowy – to program treningowy skierowany do osób, które mają przynajmniej dobrą kondycję fizyczną. Skuteczny 9 tygodniowy trening (trwa dokładnie 63 dni), przeplata ćwiczenia wysiłkowe z relaksującymi. Pojedynczy trening trwa 20-40 minut, choć w końcowej fazie dochodzi nawet do godziny.
  • trening siłowy – trening na siłowni przy użyciu specjalnych przyrządów w krótkim czasie zarysuje mięśnie brzucha. Ćwiczenia, które możesz tam wykonywać to brzuszki z podparciem pięt, ćwiczenia z wyciągiem czy ćwiczenia z piłką gimnastyczną.

Trening na brzuch: który trening najlepszy?

Trening ABS czy szóstka Weidera to jedne z najbardziej skutecznych zestawów treningowych, które w krótkim czasie wyrzeźbią mięśnie brzucha. Szczególnie poleca się wykonywanie treningu ABS, który jest krótki ale bardzo intensywny. Jego efekty są bardzo szybko widoczne.


 

Ćwicząca kobieta
©SolisImages/Fotolia
Styl życia
ABS: Mel B pomoże osiągnąć wymarzony płaski brzuch
Znacie Mel B? Ta była piosenkarka i tancerka z zespołu Spice Girls, a dziś słynna trenerka fitness, ułożyła i rozpowszechniła na całym świecie program treningowy – ABS. Ćwicząc z nią trzy razy w tygodniu będziesz pracować nad dolnym i górnymi partiami mięśni brzucha. Dzięki rozbudowanemu treningowi zauważysz efekty już po 14 dniach.

Znacie Mel B? Ta była piosenkarka i tancerka z zespołu Spice Girls, a dziś słynna trenerka fitness, ułożyła i rozpowszechniła na całym świecie program treningowy – ABS. Ćwicząc z nią trzy razy w tygodniu będziesz pracować nad dolnym i górnymi partiami mięśni brzucha. Dzięki rozbudowanemu treningowi zauważysz efekty już po 14 dniach.   ABS autorstwa Mel B jest treningiem mięśni brzucha, który może przypominać inny, znany zestaw ćwiczeń - „ szóstkę Weidera ” . Jest on opracowany tak, aby przy wykonywaniu jednego ćwiczenia zaangażować do pracy wiele partii mięśni brzucha i każdy ruch był wstępem dla kolejnego ruchu. Mel B: ABS dla każdego To, co jest szczególnie istotne dla trenujących trening ABS jest to, że zestaw ćwiczeń został podzielony na dwa etapy: dla początkujących i dla zaawansowanych. Wykonywanie kolejnych sekwencji ma wpływ na poprzednie ruchy, ale również na te, które za chwilę będą robione. Jest to integracyjny zestaw ćwiczeń, który działa na poprzeczne i podłużne mięśnie brzucha. Dostępne w adidas promocje to świetna okazja, aby kupić buty sportowe, które sprawią, że Twój trening będzie bardziej efektowny. Mel B: ABS tylko z trenerką Zestaw ćwiczeń na brzuch powinno się wykonywać razem z samą trenerką, która nagrała specjalną płytę przedstawiającą prowadzony trening. Długość ćwiczeń jest zróżnicowana – sportsmenka przygotowała zestaw 10 minutowy, który stał się najbardziej popularny w sieci. Należy jeszcze pamiętać, że przed samym treningiem mięśni brzucha powinno się wykonać solidną rozgrzewkę, a później ćwiczenia rozciągające.   Same ćwiczenia są bardzo intensywne, dlatego też łatwo zrezygnować w trakcie wykonywania kolejnych ruchów, ale Mel B podczas całego...

męski umięśniony brzuch
©sergiophoto/Fotolia
Styl życia
Wyrzeźbiony brzuch – nie tylko brzuszki!
Sześciopak, rzeźba, siata czy kaloryfer – różnie mówi się na widoczne wyrzeźbione mięśnie brzucha. Marzy o nim większość mężczyzn, jednak nie każdemu wystarcza samozaparcia, by go uzyskać. Jak uzyskać kaloryfer na brzuchu? Wbrew pozorom nie jest to takie trudne, wymaga jednak systematyczności i konsekwencji.

Sześciopak, rzeźba, siata czy kaloryfer – różnie mówi się na widoczne wyrzeźbione mięśnie brzucha. Marzy o nim większość mężczyzn, jednak nie każdemu wystarcza samozaparcia, by go uzyskać. Jak uzyskać kaloryfer na brzuchu? Wbrew pozorom nie jest to takie trudne, wymaga jednak systematyczności i konsekwencji.   Kaloryfer na brzuchu uwidacznia się, gdy przez skórę zaczyna być wyraźny zarys mięśnia prostego brzucha, który rozciąga się od miednicy po mostek. Największy problem z jego uwidocznieniem polega na warstwie tłuszczu, która go zakrywa. Podstawą kaloryfera na brzuchu jest... dieta Pierwszą rzeczą, na którą trzeba spojrzeć krytycznie, jest nie aktywność fizyczna i tryb życia, ale właśnie sposób odżywiania. Niestety nawet wykonując 500 brzuszków dziennie czy kończąc 3 razy cykl Aerobicznej Szóstki Weidera, kaloryfer się nie pojawi, dopóki nie zostanie spalona tkanka tłuszczowa. Pierwszym do tego krokiem jest przyjrzenie się swojej diecie i ograniczenie zbędnych kalorii. Ogranicz cukry proste, dostarczaj za to białka, które jest budulcem mięśni i wypijaj 2 litry wody dziennie. Kaloryfer na brzuchu lubi różnorodność Nie wyrzeźbisz mięśni brzucha, wykonując wciąż tylko jeden rodzaj ćwiczeń. Tym bardziej, że – jak już zostało powiedziane – trzeba też spalić tkankę tłuszczową. Same brzuszki nie są w stanie tego zrobić. Żeby spalić tłuszcz, trzeba wykonywać także ćwiczenia aerobowe, czyli trening cardio – spośród nich najskuteczniejszy jest trening interwałowy , w czasie którego wykonuje się na zmianę ćwiczenia o małej i dużej intensywności. Ćwiczenia na kaloryfer Zestaw ćwiczeń na kaloryfer na brzuchu wykonuj mniej więcej 3 razy w tygodniu . Mięśnie brzucha potrzebują 2-4 dni na regenerację, więc nie przeforsuj ich. Pamiętaj też, żeby dołączyć do nich inne ćwiczenia aerobowe, ponieważ tylko na...

Ciało kobiety
©bedya/Fotolia
Styl życia
ABS, czyli ćwiczenia abdominal body system
Trening ABS to rozbudowany trening, który kładzie nacisk na pracę dolnych i górnych partii mięśni brzucha. Jest to zestaw ćwiczeń bardzo intensywnych i wymagających, dlatego zaleca się wykonywanie go 3 razy w tygodniu po dwie sekwencje. Dzięki niemu w szybkim czasie możemy uzyskać efekt płaskiego i wyrzeźbionego brzucha.

Trening ABS to rozbudowany trening, który kładzie nacisk na pracę dolnych i górnych partii mięśni brzucha. Jest to zestaw ćwiczeń bardzo intensywnych i wymagających, dlatego zaleca się wykonywanie go 3 razy w tygodniu po dwie sekwencje. Dzięki niemu w szybkim czasie możemy uzyskać efekt płaskiego i wyrzeźbionego brzucha. Co to jest trening ABS? Trening ABS to sekwencja prostych ćwiczeń, które wykonuje się intensywnie i w krótkim czasie ( trening na mięśnie brzucha trwa tylko 10 minut ). Sam zestaw ćwiczeń został opracowany na uniwersytecie stanfordzkim w USA. Jest to program treningowy bardzo trudny do wykonania dla osób początkujących, dlatego podzielony został na dwa etapy: dla osób początkujących i osób zaawansowanych. Co szczególnie ważne, każde ćwiczenie angażuje wiele partii mięśni brzucha , również te, które były ćwiczone podczas wcześniejszego zadania treningowego, jak i te, które będą ćwiczone jako następne. Ćwiczenia ABS Ćwiczenia ABS są zróżnicowane, zależne od partii mięśni, które chcemy ćwiczyć. Na brzuch zalecane są m.in.: wypychanie nóg z pozycji leżącej, skłony tułowia podczas leżenia z uniesionymi nogami , skłony tułowia podczas leżenia ze zgiętymi kolanami, brzuszki, tzw. rowerek. Ćwiczenia wykonuje się w seriach po kilkanaście powtórzeń. Boot camp to trening na wytrzymałość i koordynację. Dzięki tym ćwiczeniom  spalisz 1000 kalorii w godzinę .  Trening izomeryczny polega na napinaniu i rozluźnianiu mięśni. Jest to  świetna propozycja dla osób unieruchomionych .  FBW to trening obejmujący wszystkie partie ciała.  Rozwija mięśnie i nie obciąża żadnej części organizmu .  Trening tlenowy jest też zwany aerobowym. Świetnie przyczynia się do spalania tkanki tłuszczowej . 

Nasze akcje
Strefa luksusu

Marzysz o sielsko-anielskim relaksie? Znajdziesz go w hotelu Bania!

Partner
materiały prasowe Lenovo
Fleszstyle

Świetna jakość w stylowym opakowaniu. Natalia Szroeder wybrała laptop Lenovo Yoga Slim 7

Partner
rafal-brzozowski
Newsy

Ci uczestnicy „The Voice of Poland” robią karierę muzyczną. Znasz wszystkich?

Partner
fotona-tatuaż
Fleszstyle

Nieudany tatuaż lub makijaż permanentny ? Wiemy, jak się go pozbyć!

Partner
torebka-skoda-hollie-warsaw
Fleszstyle

Barbara Kurdej - Szatan: "Nie miałam pojęcia, że niezabezpieczone drobiazgi mogą uderzyć z taką siłą"

Partner
justyna-steczkowska
Newsy

Justyna Steczkowska ponownie w „The Voice of Poland”! To wyjątkowy czas dla artystki

Partner
Revitalift Filler L'Oréal Paris
Fleszstyle

Wiele może się zmienić w ciągu 10 lat, ale twoja skóra nie musi! Test linii Revitalift Filler L'Oréal Paris

Partner
kosmetyki-weleda
Fleszstyle

Weleda, czyli pielęgnacja w harmonii z naturą i człowiekiem

Partner