Party Stories
Martyna Wojciechowska o dramatycznej diagnozie
Doda w zielonej marynarce
Agnieszka Woźniak Starak w białym t-shircie na konferencji Big Brothera
beata-kozidrak
„Hotel Paradise” Ata Postek rozstała się z partnerem, ale już ma nowego! Zdradziła, jak się poznali
Michał Kostrzewski i pozostali jurorzy You Can Dance
Justyna Steczkowska z fanami
Ida Nowakowska prowadzącą "You Can Dance"
Doda
Na czym polega trening GRIT?
© nd3000/Adobe Stock
Styl życia

Na czym polega trening GRIT?

Krótka, lecz odpowiednio intensywna aktywność fizyczna można zdziałać więcej niż katorżnicze ćwiczenia na siłowni. Świat podbija właśnie trening GRIT - czym jest i jakie przynosi efekty?

Krótka, lecz odpowiednio intensywna aktywność fizyczna można zdziałać więcej niż katorżnicze ćwiczenia na siłowni. Świat podbija właśnie trening GRIT - czym jest i jakie przynosi efekty?

 

Wiele osób, które nie prowadzą regularnej aktywności sportowej, argumentuje ten fakt brakiem czasu. Tymczasem wystarczy systematyczny, choć trwający zaledwie 30 minut trening, by osiągnąć w szybkim czasie dobre efekty. Mowa o GRIT, który podbija centra fitness na całym świecie.

Czym jest GRIT?

Ta nowa forma aktywności została stworzona przez zespół Les Mills - twórców takich programów treningowych, jak Body Bump, Body Balance, czy Body Combat. Firma wyróżnia się oryginalnymi choreografiami, które są zmieniane co 3 miesiące oraz energetyczną muzyką, która motywuje i przynosi zadowolenie z wykonywanych przy niej ćwiczeń.

 

GRIT to program, który wykorzystuje maksymalne możliwości organizmu. Jego zadaniem jest spalanie tłuszczu oraz rzeźbienie mięśni, w czym pomaga to, iż ćwiczenia stymulują hormon wzrostu przyspieszający redukcję tkanki tłuszczowej.

Jak wygląda trening GRIT?

Przebieg treningu jest bardzo prosty, choć wymagający. To doskonały sprawdzian dla wszystkich osób chcących poprawić kondycję. Ma na celu maksymalne podniesienie tętna i przyspieszenie metabolizmu. Przeznaczony jest zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn, zaawansowanych, jak i początkujących.

 

Trening składa się z kilku sekwencji, w których wykorzystuje się w stu procentach możliwości fizyczne, po czym następują okresy regeneracji i odpoczynku. Trening rozpoczyna błyskawicznie podnosząca tętno rozgrzewka, która od razu pobudza mięśnie do pracy. Następnie przechodzi się do treningu z obciążeniem lub z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała. To ćwiczenia wysiłkowe, budujące siłę, z elementami cardio.

 

Całość kończy intensywny “core trening”, czyli ćwiczenia mięśni głębokich, odpowiedzialnych za postawę, np. brzucha czy grzbietu.

Rodzaje treningu GRIT

Samo GRIT ma trzy odsłony. Każdy rodzaj spełnia inny cel.

  • Grit Plyo - zestaw ćwiczeń sprawnościowych, opartych na pylometryce. Wzmacnia nogi i pośladki, wysmukla ciało oraz buduje proporcjonalną sylwetkę. Wykorzystuje ławeczkę treningową.
  • Grit Series Strenght - trening wykorzystujący sztangi oraz ciężarki. Angażuje wszystkie partie mięśni, przyspiesza na kilka godzin spalanie tkanki tłuszczowej.
  • Grit Series Cardio - ćwiczenia wytrzymałościowe, poprawiające wydolność, oparte jedynie na ciężarze ciała. Spalają maksimum kalorii.

 

Naukowcy dowiedli, że krótkie, ale intensywne ćwiczenia mogą przynieść lepsze efekty niż dłuższe treningi o małej lub średniej intensywności. W treningu GRIT w szybkim czasie angażujemy do pracy całe ciało. Dzięki temu wystarczą nawet 2-3 treningi w tygodniu, by szybko zobaczyć rezultaty.

 

Gosia Gałkowska trening spalanie całego ciała
Newsy
#PARTYWDOMU Ćwiczymy z trenerką gwiazd! Odc. 5 - trening na płaski brzuch
#PARTYWDOMU Ćwiczymy z trenerką gwiazd! Odc. 5 - trening na płaski brzuch

Kolejny trening z cyklu #PARTYWDOMU! Tym razem trenerka gwiazd Gosia Gałkowska pokaże ćwiczenia na płaski brzuch, które można zrobić w domu o dowolnej porze. Możecie zadbać o siebie bez wychodzenia z domu i w wakacje cieszyć się świetną sylwetką. Co najważniejsze ćwiczenia nie są trudne, a pozwolą nam zadbać o formę. Podejmujecie to wyzwanie i walczycie o płaski brzuch? Treningi z pozostałych dni znajdziesz poniżej:  Odc. 1:  trening na smukłe uda i jędrne pośladki Odc. 2:  trening spalający na całe ciało Odc. 3:  trening na nogi i pośladki Odc. 4: trening na płaski brzuch      

Gosia Gałkowska trening spalanie całego ciała
Newsy
#PARTYWDOMU Ćwiczymy z trenerką gwiazd! Odc. 3 - trening na nogi i pośladki!
Jutro niedziela, dzień na błogie lenistwo, więc dzisiaj trzeba podkręcić tempo!

Party.pl poprosiło popularną trenerkę  Gosię Gałkowską  o zestawy treningów, które pozwolą na wykonanie prostych ćwiczeń bez wychodzenia z domu i zadbanie o formę i świetną figurę! Podejmujecie z nami to wyzwanie? Ćwiczenia nie są trudne, a trening można wykonać o każdej porze dnia i...nocy. Gosi Gałkowskiej zaufały już m.in. Karolina Pisarek i Karolina Gilon , a ich doskonałe figury mówią same za siebie!   Zaczynamy! Przez kolejne dni zaprezentujemy Wam zestawy ćwiczeń na różne partie ciała. Korzystajcie i ćwiczcie z #partywdomu!    

Trohje młodych ludzi ćwiczy ze sztangą.
©Igor Mojzes/Fotolia
Styl życia
Body pump. Ćwicz w grupie ze sztangą
Body pump to grupowe ćwiczenia, podczas których wykorzystuje się sztangę. W trakcie ćwiczeń pobudzone zostają różne mięśnie. Trening prowadzony jest grupowo i w rytm muzyki. Ćwiczenia polecane są osobom, które chcą zwiększyć intensywność ćwiczeń, poprawić kondycję i wzmocnić mięśnie i stawy.

Body pump to grupowe ćwiczenia, podczas których wykorzystuje się sztangę. W trakcie ćwiczeń pobudzone zostają różne mięśnie. Trening prowadzony jest grupowo i w rytm muzyki. Ćwiczenia polecane są osobom, które chcą zwiększyć intensywność ćwiczeń, poprawić kondycję i wzmocnić mięśnie i stawy. Body pump – na czym polegają ćwiczenia? Body pump to ćwiczenia pod okiem trenera, w rytm muzyki, podczas których wykorzystuje się sztangę i odpowiednie obciążenia dopasowane do możliwości uczestników treningu. Zajęcia pobudzają, angażują do pracy i zwiększają siłę mięśni różnych partii ciała . Podczas jednego utworu muzycznego ćwiczy się (w taki sposób, by skutecznie spalić tkankę tłuszczową) jedną partię mięśni z właściwym doborem obciążenia. Choreografia zawiera przeróżne ćwiczenia, poczynając od przysiadów , pompek, wyskoków, a kończąc na brzuszkach i wypadach ze sztangą na barkach. Jakie są zalety ćwiczeń body pump? Body pump to ćwiczenia, które korzystnie wpływają na wygląd sylwetki i poprawiają samopoczucie. By zobaczyć efekty treningów należy ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu robiąc jednodniową przerwę pomiędzy ćwiczeniami.   1) Body pump wzmacniają mięśnie, kości i poprawiają wygląd sylwetki Ćwiczenia body pump ze względu na swoją intensywność wzmacniają mięśnie i poprawiają wygląd sylwetki. Efektem ćwiczeń są jędrne pośladki, wyrzeźbione ramiona i płaski, umięśniony brzuch. Mięśnie można ładnie zarysować bez nadmiernego przyrostu masy mięśniowej. Oprócz tego ćwiczenia body pump wzmacniają kości i stawy, dzięki czemu łatwiej jest uniknąć kontuzji.   2) Body pump poprawiają kondycję Body pump doskonale poprawiają kondycję. Trening jest intensywny i pozwala usprawnić wytrzymałość i kondycję.   3) Body pump przyspieszają spalenie tkanki tłuszczowej...

Nasze akcje
Delia My Cream
Styl życia

Krem idealnie dopasowany? Zrób go sama, z Delią to łatwe!

Partner
Macchia marki Tubądzin - wystrój we włoskim stylu
Styl życia

Mieszkanie inspirowane słoneczną Italią. Styl, który pokochały gwiazdy!

Partner
lenor-fresh-air-efect
Fleszstyle

Jak urządzić wnętrze, by zawsze zachwycało świeżością?

Partner
dax-cashmere-podklad-moon-blink
Fleszstyle

Klaudia El Dursi i Marcelina Zawadzka pokochały ten drogeryjny podkład i bazy pod makijaż!

Partner
Motorola moto g100
Styl życia

Uwielbiasz spędzać czas z przyjaciółmi? Wiemy, co zrobić, żeby te spotkania dawały ci jeszcze więcej radości!

Partner