Party Stories
Doda z mężem Emilem Stępniem
Krystian Ferretti z "Hotel Paradise 3"
kobieta dostała ataku paniki
©iko/fotolia
Styl życia

Sposoby na uspokojenie dla dzieci i dorosłych

Na uspokojenie pomogą pozytywne sposoby odreagowania stresu, np. bitwa śnieżna – w przypadku dzieci i oddychanie do papierowej torby – często praktykowane przez dorosłych. Każda metoda na rozładowanie ataku paniki odbywa się bez szkody dla otoczenia.

Na uspokojenie pomogą pozytywne sposoby odreagowania stresu, np. bitwa śnieżna – w przypadku dzieci i oddychanie do papierowej torby – często praktykowane przez dorosłych. Każda metoda na rozładowanie ataku paniki odbywa się bez szkody dla otoczenia.

2 domowe sposoby na uspokojenie dla dzieci

Należy wytłumaczyć dziecku, że negatywnych emocji nie może wyładowywać na innych osobach. Krzyk, wyzwiska czy przemoc fizyczna krzywdzą otoczenie.

 

  • Ryczę jak lew

Warto przygotować dziecku specjalny kącik, do którego będzie mogło się udać, kiedy poczuje złość. Miejsce to warto wyposażyć w poduszki, worek bokserski. Kiedy dziecko będzie zdenerwowane, powinno wiedzieć, że ma prawo uderzać z całej siły w poduszki, worek, do momentu aż złość przejdzie. Jednocześnie, aby wyrzucić z siebie wszystkie złe emocje, ma prawo krzyczeć – ryczeć jak lew.

 

  • Na uspokojenie - bitwa śnieżna

W momencie, kiedy dziecko nie radzi sobie ze złymi emocjami, można zaproponować mu bitwę śnieżną. Należy przygotować kilka starych, niepotrzebnych gazet. Następnie włączyć stoper – w zabawie powinny uczestniczyć minimum dwie osoby, które mają za zadanie stworzyć, jak najwięcej „śnieżek” z gazet w trakcie minuty. Następnie należy podzielić przestrzeń na dwie równe części. Zadaniem dzieci lub dziecka i rodzica jest przerzucić jak najwięcej śnieżek w trakcie minuty na pole przeciwnika. Po upływie czasu liczymy, na czyim polu jest więcej śnieżek – ten, kto ma ich mniej wygrywa.

2 domowe sposoby na uspokojenie dla dorosłych

Uświadomienie sobie negatywnych emocji i samokontrola to pierwszy krok do sukcesu. Atak paniki może zdarzyć się każdemu – ważne, żeby nad nim zapanować.

 

  • Papierowa torba

W momencie ataku paniki bardzo ważne jest uspokojenie oddechu, dlatego warto zawsze mieć przy sobie papierową torbę. Należy usiąść w wygodnym miejscu z oparciem i szczelnie przyłożyć torbę do ust. Kiedy się denerwujemy, zaczynamy szybko oddychać, we krwi jest zwiększona dawka tlenu, może dojść do omdlenia. Oddychanie do torby zwiększa ilość dwutlenku węgla i zmniejsza ilość tlenu w krwiobiegu, co powoduje, że powoli się uspokajamy i zaczynamy oddychać normalnie – wolniej i głębiej.

 

  • Na uspokojenie – sport

Pozytywne rozładowanie napięć umożliwia sport. Wybierz taką aktywność fizyczną, jaką lubisz – bieganie, pływanie, aerobik, jazda na rowerze, to doskonałe sposoby na pokonanie ataku paniki. Metodą na przywrócenie równowagi psychicznej i fizycznej jest uprawianie sportów walki, a także ćwiczenia tai-chi, które zmniejszają napięcie mięśni.


Komentarze
Zapraszamy do dyskusji
Czekamy na Twoją opinię w tym temacie. Dołącz do dyskusji!
Kamil Durczok
Zuza Krajewska i Bartek Wieczorek/Photo-shop.pl
Newsy
Kamil Durczok - Samotny jeździec
Od roku go proszę: „Zabierz mnie na motor. Mnie i moich ludzi. Jak mam o Tobie napisać, gdy widzę Cię tylko w krawacie na ekranie?”. OK. Wiem, że to nie dla bab. Że to męski sport, że na piątym kilometrze będę marudzić. Ale nie chcę pisać o tym Durczoku z telewizji. Chcę napisać o człowieku.

Kiedy wsiadasz na motor, nikt cię nie ocenia. Droga daje dystans. Ma gdzieś, kim jesteś i co robisz w życiu. Możesz zapomnieć o polityce, o dziurze budżetowej i o tym, co na Westerplatte powiedział prezydent. Czas się nie liczy. Nie patrzysz nerwowo na zegarek. Jadąc, wyprzedzasz problemy. Najpierw widzisz je przed sobą, potem są gdzieś obok, a potem zostawiasz je w tyle. Komórka nie dzwoni. Naciskasz gaz do dechy. Silnik mruczy. Nawet jeśli się ścigasz, to tylko z samym sobą. Bo jesteś sam. W końcu. *** Trzy lata nie kupił zimowych butów. Po pierwsze: kiedy? Po drugie: w sumie po co? Rano – winda, zjazd do garażu, samochód, garaż w biurze, potem winda i praca. Wieczorem ta sama droga, tylko z przeciwnym wektorem. Kamil: „Klapki mam na oczach. Jak koń. Pędzę. Dni wypełnione tak, że szpilki się nie da wcisnąć”. Ostatnie dni? Proszę bardzo. „Fakty” z Westerplatte. Po nich powie: „Trzeba wymyślić coś nowego. Ale w sumie niezłe. Uczcijmy to w jakiejś knajpie nad morzem”. Dwie godziny przegaduje z poznanym przy barze Amerykaninem. O życiu, o polityce, o kinie. „Stary, wiesz, kto to był?”, pyta ktoś, gdy Amerykanin wychodzi z knajpy. „Reżyser filmu »Dzieci Ireny Sendlerowej«, dzień wcześniej promował swój film w Gdyni”. Śmieje się. Dwóch dorosłych facetów zapomniało się sobie przedstawić. Samolot do Warszawy następnego dnia. Siedziba TVN. Drugi dom dla większości, którzy tu pracują. Tak zorganizowany, żeby nie trzeba było wychodzić. Siłownia, sauna, dwie knajpy, kawiarnie, bar sushi, bank, fryzjer, kiosk. Minimiasto. Szklana pułapka. Wciągająca bardzo. Jak praca w mediach. Nie zrozumie, kto nie pracuje. Adrenalina, emocje skaczą jak szalone, ciągły niedoczas i niewiarygodne uczucie, że się podgląda...

Nasze akcje
Jenny Fairy Midday Coctail
Newsy

Ten stylowy dodatek przeniesie cię w świat wakacji i słodkiego lenistwa!

Partner
piekna-kobieta-bella
Fleszstyle

Jak się czuć pewnie i wygodnie przez cały dzień? Stawiaj na jakość

Partner
huawei-6-band-opaska
Fleszstyle

Asystent i trener personalny w jednym?

Partner
Kolekcja-wiosna-lato-CCC-2021
Fleszstyle

Czy zdrowe i wygodne dziecięce buty nie mogą być modne?

Partner
Kolekcja-wiosna-lato-CCC-2021
Fleszstyle

O tych butach marzy twoje dziecko!

Partner
catering-tajm
Fleszstyle

Pyszne, zdrowe i niebanalne dania z dostawą pod twoje drzwi?

Partner