Frytki
©Family Business/Fotolia

Frytki z piekarnika to zdrowa alternatywa dla ziemniaków smażonych w głębokim oleju. Twierdzenie, że ziemniaki tuczą to mit – wszystko zależy od sposobu przygotowania. Frytki w piekarniku możesz przyrządzić bez grama tłuszczu. Ziemniaki zawierają cenne witaminy: A, B, C i minerały: magnez, potas, żelazo, fosfor i wapń, dlatego nie warto wyłączać ich z diety.

Przepis na beztłuszczowe frytki z piekarnika

Potrzebujesz:

  • dużej i małej miski,
  • folii aluminiowej lub papieru do pieczenia

 

Składniki:

  • pół kilograma ziemniaków,
  • bazylia,
  • oregano,
  • tymianek,
  • majeranek,
  • kurkuma,
  • słodka papryka.

 

Czas przygotowania: 30 minut

Stopień trudności: łatwe

 

Sposób przygotowania:

1. Obierz i umyj ziemniaki.

2. Pokrój ziemniaki w podłużne paski, w kształcie frytek.

3. Wrzuć ziemniaki do miski.

4. W małym naczyniu wymieszaj przyprawy: zioła (bazylię, oregano, tymianek, majeranek), kurkumę, słodką paprykę. W zależności od indywidualnych preferencji, z części przypraw możesz zrezygnować, zastępując je swoimi ulubionymi.

5. Pokrojone ziemniaki dobrze wymieszaj z przyprawami.

6. Wyłóż blachę folią aluminiową lub papierem do pieczenia.

7. Ułóż frytki jedna obok drugiej tak, aby się nie dotykały.

8. Ziemniaki piecz w temperaturze 180º przez 15 minut.

 

Frytki możesz jeść samodzielnie lub z sosem (150 g jogurtu naturalnego wymieszaj z dwoma ząbkami czosnku i świeżym, pokrojonym koperkiem).

 

Więcej na temat przepisy obiady