kolorowe warzywa na talerzu
Image by LifetimeStock.com

Propozycje pomysłów na obiad w diecie na tydzień

kolorowe warzywa na talerzu
Image by LifetimeStock.com

Cykoria z krewetkami, łosoś w sosie curry, krewetki w porach – to tylko kilka z pomysłów na pyszny obiad, który można zaplanować w jadłospisie.

 

Planowanie jadłospisu z kilkudniowym wyprzedzeniem pomaga utrzymać dietę. Poniżej kilka pomysłów na dania obiadowe.

Obiad (w razie potrzeby uzupełniony o pełnoziarnisty makaron, brązowy ryż i kasze):

  • Kurczak w pomidorach (4 pomidory i jedną paprykę pokroić w kostkę, 20 dkg pieczarek pokroić w plasterki, jedną cebulę posiekać i dusić na oliwie, pierś z kurczaka pokroić w kostkę i podsmażyć z cebulą, wszystko razem dusić doprawiając tymiankiem, słodką papryką, solą i pieprzem, posypać posiekaną natką pietruszki).
  • Nadziewany bakłażan (przekrojonego wzdłuż bakłażana wydrążyć; farsz: cebulka, miąższ z bakłażana zmiksowany z cukinią, łyżką mąki ziemniaczanej, mlekiem kokosowym (pół puszki), rosołem (pół litra) i przecierem pomidorowym (3 łyżki), doprawić kminkiem, curry, papryką, solą i pieprzem, pokrojone pomidory i część pokrojonej cukinii ułożyć na wierzchu, zapiekać godzinę).
  • Cykoria z krewetkami (cykorię pokroić na drobne paseczki, cebulę posiekać i dusić na oliwie, paprykę pokroić na drobne paseczki i dodać do cebuli, doprawić curry, dodać cykorię i dusić ok. 5 minut, dodać sól i pieprz, dodać krewetki (200 g) oraz połowę papai pokrojonej w kostkę oraz pokrojone w plasterki kiwi, krótko podgrzać).
  • Lasagne z bakłażana (bakłażan przekroić wzdłuż na cztery plastry, cebulę posiekać i podsmażyć na oliwie, dodać rozmaryn i tymianek, plastry bakłażana obsmażyć z obu stron, naczynie posmarować tłuszczem, ułożyć na spodzie plaster bakłażana, na nim ułożyć pieczarki (doprawione solą i pieprzem), posypać bułką tartą, położyć kolejny plaster bakłażana, ułożyć pokroją cukinię (sól, pieprz, bułka tarta), na kolejnym plastrze bakłażana ułożyć pomidory (sól, pieprz) i położyć ostatni plaster, całość posypać parmezanem).
  • Łosoś w sosie curry (filet z łososia pokroić na spore kawałki, 4 pomidory pokroić w kostkę, 1 cebulę, ząbek czosnku i ugotowany ziemniak pokroić w kawałki i podsmażyć, dodać kminek i pomidory, przyprawić curry i sokiem z cytryny, dodać rybę i gotować, posypać posiekaną natką pietruszki).
  • Dorsz na cukinii (jedną cukinię wydrążyć, miąższ drobno posiekać, jedną cebulę i ząbek czosnku pokroić i podsmażyć, dodać pokrojoną cukinię i przecier pomidorowy (200 ml), dodać pokrojonego na kawałki dorsza (jeden filet), doprawić sokiem z cytryny, solą, pieprzem i kurkumą, dodać serek kanapkowy i wszystko razem gotować).
  • Krewetki w porach (jeden por pokroić w cienkie plasterki, ząbek czosnku przecisnąć przez praskę i razem z porem dusić na oliwie wraz z krewetkami (200 g), przyprawić solą, cukrem i papryką, zalać sokiem jabłkowym i grejpfrutowym (szklanka), gotować, 2/3 opakowania serka kanapkowego wymieszać z krewetkami, a pozostałą część wymieszać z koperkiem i podawać z ciepłym chlebem do krewetek w porach).

 

Wielkość porcji zależała będzie od dziennego zapotrzebowania energetycznego – im większe zapotrzebowanie (np. w sytuacji intensywnego wysiłku fizycznego), tym porcje powinny być większe.


Więcej na temat zdrowe produkty zdrowe diety
Przeładuj

Czy "rodzinka.pl" wróci?! Tomasz Karolak ma doskonały pomysł! Ale czy to możliwe?

zobacz 02:33