kolorowe warzywa na talerzu
Image by LifetimeStock.com

Propozycje pomysłów na obiad w diecie na tydzień

kolorowe warzywa na talerzu
Image by LifetimeStock.com

Cykoria z krewetkami, łosoś w sosie curry, krewetki w porach – to tylko kilka z pomysłów na pyszny obiad, który można zaplanować w jadłospisie.

 

Planowanie jadłospisu z kilkudniowym wyprzedzeniem pomaga utrzymać dietę. Poniżej kilka pomysłów na dania obiadowe.

Obiad (w razie potrzeby uzupełniony o pełnoziarnisty makaron, brązowy ryż i kasze):

  • Kurczak w pomidorach (4 pomidory i jedną paprykę pokroić w kostkę, 20 dkg pieczarek pokroić w plasterki, jedną cebulę posiekać i dusić na oliwie, pierś z kurczaka pokroić w kostkę i podsmażyć z cebulą, wszystko razem dusić doprawiając tymiankiem, słodką papryką, solą i pieprzem, posypać posiekaną natką pietruszki).
  • Nadziewany bakłażan (przekrojonego wzdłuż bakłażana wydrążyć; farsz: cebulka, miąższ z bakłażana zmiksowany z cukinią, łyżką mąki ziemniaczanej, mlekiem kokosowym (pół puszki), rosołem (pół litra) i przecierem pomidorowym (3 łyżki), doprawić kminkiem, curry, papryką, solą i pieprzem, pokrojone pomidory i część pokrojonej cukinii ułożyć na wierzchu, zapiekać godzinę).
  • Cykoria z krewetkami (cykorię pokroić na drobne paseczki, cebulę posiekać i dusić na oliwie, paprykę pokroić na drobne paseczki i dodać do cebuli, doprawić curry, dodać cykorię i dusić ok. 5 minut, dodać sól i pieprz, dodać krewetki (200 g) oraz połowę papai pokrojonej w kostkę oraz pokrojone w plasterki kiwi, krótko podgrzać).
  • Lasagne z bakłażana (bakłażan przekroić wzdłuż na cztery plastry, cebulę posiekać i podsmażyć na oliwie, dodać rozmaryn i tymianek, plastry bakłażana obsmażyć z obu stron, naczynie posmarować tłuszczem, ułożyć na spodzie plaster bakłażana, na nim ułożyć pieczarki (doprawione solą i pieprzem), posypać bułką tartą, położyć kolejny plaster bakłażana, ułożyć pokroją cukinię (sól, pieprz, bułka tarta), na kolejnym plastrze bakłażana ułożyć pomidory (sól, pieprz) i położyć ostatni plaster, całość posypać parmezanem).
  • Łosoś w sosie curry (filet z łososia pokroić na spore kawałki, 4 pomidory pokroić w kostkę, 1 cebulę, ząbek czosnku i ugotowany ziemniak pokroić w kawałki i podsmażyć, dodać kminek i pomidory, przyprawić curry i sokiem z cytryny, dodać rybę i gotować, posypać posiekaną natką pietruszki).
  • Dorsz na cukinii (jedną cukinię wydrążyć, miąższ drobno posiekać, jedną cebulę i ząbek czosnku pokroić i podsmażyć, dodać pokrojoną cukinię i przecier pomidorowy (200 ml), dodać pokrojonego na kawałki dorsza (jeden filet), doprawić sokiem z cytryny, solą, pieprzem i kurkumą, dodać serek kanapkowy i wszystko razem gotować).
  • Krewetki w porach (jeden por pokroić w cienkie plasterki, ząbek czosnku przecisnąć przez praskę i razem z porem dusić na oliwie wraz z krewetkami (200 g), przyprawić solą, cukrem i papryką, zalać sokiem jabłkowym i grejpfrutowym (szklanka), gotować, 2/3 opakowania serka kanapkowego wymieszać z krewetkami, a pozostałą część wymieszać z koperkiem i podawać z ciepłym chlebem do krewetek w porach).

 

Wielkość porcji zależała będzie od dziennego zapotrzebowania energetycznego – im większe zapotrzebowanie (np. w sytuacji intensywnego wysiłku fizycznego), tym porcje powinny być większe.


Więcej na temat zdrowe produkty zdrowe diety
Przeładuj

Oto zwiastun wielkiego finału "The Voice Kids"! Kto otrzyma tytuł najlepszego głosu w Polsce?

zobacz 01:04