dietetyczne śniadanie
Flickr/ with wind/ CC BY 2.0 https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Sprawdzone pomysły na lekkie i pyszne śniadania – na słono i na słodko

dietetyczne śniadanie
Flickr/ with wind/ CC BY 2.0 https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Dietetyczne śniadanie, wbrew pozorom, może być bardzo smaczne i pożywne. Należy zadbać przede wszystkim o to, żeby było smaczne i dostarczało podstawowych składników odżywczych, dzięki którym będziemy mieć energię na cały dzień.

1. Dietetyczne śniadanie – Kanapki z owocami i ricottą

Kanapki to zawsze dobry pomysł, są szybkie i smaczne. Pełnoziarniste pieczywo zawiera złożone węglowodany i błonnik, co zapewnia uczucie sytości na długo. Owoce dostarczą ci witamin a serek energetycznego białka.

 

Składniki:

  •  1 kromka pełnoziarnistego ulubionego pieczywa (ok. 30 g),
  •  łyżka serka riccotta,
  •  owoce: 3 plasterki kiwi, 2 plasterki brzoskwini lub nektarynki, 1 truskawka.

 

Czas przygotowania: ok. 10 min

Stopień trudności: łatwy

Kaloryczność: około 150 kcal – jedna kanapka

 

Możesz zjeść 2 lub 3 takie kanapki, dobierając owoce według własnych preferencji. Owocowe dietetyczne kanapki doskonale sprawdzą się również jako drugie śniadanie.

2. Dietetyczne śniadanie – Rozgrzewająca owsianka z imbirem, miodem i migdałami

Płatki owsiane zawierają dużo błonnika i białka. Imbir rozgrzewa, przyspiesza trawienie i działa przeciwbakteryjnie. Takie śniadanie jest smaczne, pożywne i niskokaloryczne. Cynamon obniża poziom cukru we krwi. Migdały pomagają spalać tkankę tłuszczową.

 

Składniki:

  •  mleko krowie 0,5% tłuszczu lub napój sojowy naturalny – 1 szklanka,
  •  10 łyżek płatków owsianych górskich,
  •  2 łyżeczki miodu wielkokwiatowego lub takiego, który akurat masz w domu,
  •  około 2 cm korzenia imbiru lub pół łyżeczki imbiru w proszku,
  •  szczypta cynamonu,
  •  4 migdały.

 

Czas przygotowania: ok. 10 min

Stopień trudności: łatwy

Kaloryczność: około 300 kcal

 

Sposób przygotowania:

1.Wlej mleko do garnka i podgrzej na wolnym ogniu.

2. Obierz imbir ze skórki i zetrzyj go na tarce o małych oczkach.

3. Posiekaj drobno migdały.

3. Zalej imbir gorącym mlekiem, dodaj miód, migdały, cynamon i płatki, wymieszaj.

3. Dietetyczne śniadanie – Jajecznica ze szczypiorkiem

Jajecznica to jedna z najpopularniejszych propozycji na śniadanie. Zawiera dużo białka, dlatego daje dużo energii na początek dnia.

 

Składniki:

  •  3 jajka rozmiar M,
  •  pół łyżeczki masła lub oleju rzepakowego,
  •  garść posiekanego szczypiorku,
  •  sól i pieprz,
  •  kromka ulubionego pieczywa pełnoziarnistego (ok. 30 g).

 

Czas przygotowania: ok. 10 min

Stopień trudności: łatwy

Kaloryczność: około 350 kcal

 

Sposób przygotowania:

1. Rozpuść masło na patelni.

2. Jajka wbij do miseczki i roztrzep widelcem, posól.

3. Na rozgrzane masło wrzuć szczypiorek i podsmażaj chwilę. Wlej jajka i dokładnie mieszaj do uzyskania pożądanej konsystencji. Zjedz z pieczywem.

4. Dietetyczne śniadanie - Meksykańska quesadilla

Takie śniadanie to miłe urozmaicenie śniadaniowej rutyny. Ze względu na czas przygotowania może to być śniadanie weekendowe, na specjalne okazje. Bukiet warzyw, ser i tortilla to energetyczna bomba, przy średniej wartości kalorycznej.

 

Składniki:

  •  1 średni pomidor,
  •  1 tortilla 60 g,
  •  pół małej cebuli,
  •  połowa kulki sera mozzarella,
  •  pół małej czerwonej papryki,
  •  przyprawa meksykańska.

 

Czas przygotowania: ok. 20- 25 min

Stopień trudności: łatwy

Kaloryczność: około 400 kcal

 

Sposób przygotowania:

1. Pokrój pomidor w plastry, paprykę w paski a cebulę w drobną kosteczkę. Mozzarellę pokrój na 4 plastry.

2. Rozłóż pokrojone warzywa na połowie tortilli i połóż 2 plastry mozzarelli, posyp przyprawą meksykańską i solą. Przykryj składając tortillę na pół, połóż pozostałe 2 plastry sera, posyp przyprawą i solą, i jeszcze raz złóż. Powinien powstać trójkąt. Złożoną w ten sposób tortillę podgrzej z obu stron na bardzo małym ogniu na suchej teflonowej patelni

 

Smacznego!


Więcej na temat owoce zdrowe produkty śniadania
Przeładuj

Lewandowska, Sienkiewicz, Boruc... Te gwiazdy pokazały swoje brzuchy szybko po porodzie!

zobacz 02:18