matka trzymająca dziecko na piłce
©RioPatuca Images/Fotolia

Ćwiczenia z niemowlakiem na piłce pozwalają wyćwiczyć koordynację ruchową, refleks a także wyczucie równowagi dziecka. Do ćwiczeń z maluszkiem potrzebujesz piłki plażowej lub specjalnej piłki fitness.

Ćwiczenia z niemowlakiem na piłce – jak je wykonywać?

Ćwiczenia z niemowlakiem na piłce zalecane są dla maluszków mających od 1 do 3 miesięcy. Ćwiczenia pozwolą usprawnić koordynację ruchową, równowagę i refleks malucha. Są też świetnym pomysłem na spędzenie wolnego czasu rodzica z malcem i sprawiają przy tym wiele radości.

I ćwiczenie z niemowlakiem na piłce

Przygotuj plażową piłkę (wypuść z niej trochę powietrza, by nie była całkiem okrągła). Połóż malucha na brzuszku na piłce, z głową na bok i podtrzymuj główkę i szyję. W takiej pozycji zacznij huśtać niemowlaka do przodu, do tyłu, a potem na boki. Po ćwiczeniu możesz wykonać dziecku delikatny masaż.

II ćwiczenie z niemowlakiem na piłce

Połóż niemowlaka na piłce i delikatnie obracaj go z pleców na brzuszek (przenoś ciężar dziecka z jednej strony na drugą). Jak niemowlę będzie już leżało na plecach unieś jego główkę delikatnie.

III ćwiczenie z niemowlakiem na piłce

Połóż maluszka na plecach na piłce do ćwiczeń, a następnie kołysz dziecko raz w jedną, a raz w drugą stronę, a następnie na boki.

IV ćwiczenie z niemowlakiem na piłce

Tym razem ćwiczenie możesz wykonać w pozycji siedzącej. Usadź dziecko na piłce i trzymaj delikatnie za talię. Następnie huśtaj maluszka raz w prawą, raz w lewą stronę.