Party Stories
beata-kozidrak
„Hotel Paradise” Ata Postek rozstała się z partnerem, ale już ma nowego! Zdradziła, jak się poznali
Michał Kostrzewski i pozostali jurorzy You Can Dance
Justyna Steczkowska z fanami
Ida Nowakowska prowadzącą "You Can Dance"
Doda
Sanah
Paulina Sykut-Jeżyna w Sopocie
Doda z mężem Emilem Stępniem
trening
© Artem Furman/Fotolia.comPhotographee.eu
Styl życia

Poradnik: jak zyskać dobrą formę i ją utrzymać

Całoroczna dobra forma jest możliwa. Nie rezygnuj z aktywności fizycznej, spaceruj z dzieckiem, psem, pływaj, nurkuj, tańcz. Śpij po 8 godzin dziennie, ogranicz kawę i alkohol, rzuć palenie i odstaw fast foody, czipsy i paluszki.

Całoroczna dobra forma jest możliwa. Nie rezygnuj z aktywności fizycznej, spaceruj z dzieckiem, psem, pływaj, nurkuj, tańcz. Śpij po 8 godzin dziennie, ogranicz kawę i alkohol, rzuć palenie i odstaw fast foody, czipsy i paluszki.

 

Regularność diety, aktywności fizycznej i zdrowych przyzwyczajeń to podstawa dobrego samopoczucia i świetnej formy.

Jak cały rok być w dobrej formie?

Dobrą formę można osiągnąć w każdym wieku, bez względu na stan zdrowia. Oto porady, jak zachować kondycję i świetne samopoczucie przez cały rok:

  • Zwizualizuj swój cel. Rozmieść w widocznych miejscach mieszkania zdjęcia, na których prezentujesz się najkorzystniej.
  • Wysypiaj się i ogranicz używki. 8 godzin snu w ciągu doby zapewni ci dobre funkcjonowanie w ciągu dnia i pozwoli skoncentrowanej dotrwać do wieczora. Przemęczenie, stres, nadmiar kofeiny, nikotyna i alkohol szkodzą na cerę, zdrowie, kondycję i samopoczucie.
  • Przeanalizuj największe kulinarne grzeszki i stopniowo wprowadzaj zmiany. Jedz mniejsze porcje o stałych porach i nie zapominaj o śniadaniu. Fast foody powinny na stale zniknąć z twojego menu. Lepiej przygotuj w domu pieczone, beztłuszczowe, ziołowe frytki z batatów albo samodzielnie zmiel wołowinę i usmaż na grillu wspaniałe burgery. Zastąp paluszki i czipsy prażonymi pestkami słonecznika, kromką razowca z masłem orzechowym ze zmielonych fistaszków czy koktajlem z banana i czereśni. Dużo pij, ale nie oszukuj żołądka kolejną szklanką wody – głodówka sprawi, że w końcu nie wytrzymasz i zjesz jeszcze więcej.
  • Wybierz wygodną formę aktywności fizycznej. Nie zmuszaj się do chodzenia na siłownię czy sprintów. Jeśli próbujesz wrócić do formy po porodzie, zabieraj codziennie dziecko na długie spacery bez względu na pogodę. Większe maluchy można posadzić na dziecięcym foteliku na twoim rowerze. Spaceruj z psem (własnym lub sąsiadów) lub kotem na szelkach. Wolontariat w schronisku jest również dobrym pomysłem. Tańcz na zorganizowanych zajęciach, wypróbuj ściankę wspinaczkową, squasha, nurkowanie. Ćwicz na orbitreku lub stepperze w trakcie oglądania ulubionego serialu. Ważne, by ćwiczenia nie stały się nudną rutyną.
  • Polub zmiany. Jeśli zawsze jeździsz na uczelnię 4 przystanki autobusem, zrezygnuj z biletu miesięcznego. Przesiądź się na rower lub przespaceruj się okrężna drogą przez park. Warto zamienić piątkowe wieczory filmowe z chłopakiem przy piwie, paczkach czipsów i kartonach pizzy na grę w paintball czy badmintona ze znajomymi. Zmieniaj pory i dni treningów, dyscypliny, próbuj nowych rzeczy z innymi osobami, aby nie popaść w rutynę i nie rezygnować z aktywności.
  • Pamiętaj o regeneracji i rozluźnieniu mięśni po wysiłku. Korzystaj z sauny, jacuzzi, masaży, dużo pływaj – to świetnie rozluźnia mięśnie i odciąża kości, stawy i więzadła.

Komentarze
Zapraszamy do dyskusji
Czekamy na Twoją opinię w tym temacie. Dołącz do dyskusji!
kurczak z warzywami
Image by LifetimeStock.com
Styl życia
Fit obiad – przepis na kurczaka w ziołach prowansalskich
Fit obiad może być wykonany z kurczaka, ciemnego ryżu i mieszanki warzyw. Dodatkowo do kurczaka można przygotować sos jogurtowy, który nada potrawie oryginalnego smaku.

Fit obiad może być wykonany z kurczaka, ciemnego ryżu i mieszanki warzyw. Dodatkowo do kurczaka można przygotować sos jogurtowy, który nada potrawie oryginalnego smaku. Fit obiad – kurczak w ziołach prowansalskich Kurczak w polewie jogurtowej jest świetnym pomysłem na szybki, lekki i sycący obiad. Do pieczonego lub grillowanego mięsa warto dodać odpowiednio przyprawione warzywa.   Składniki: jedna duża pierś z kurczaka lub dwie małe, zioła prowansalskie, czosnek (1-2 ząbki), jogurt naturalny lub grecki (duży pojemnik), ciemny ryż, 2 cebule, 3-4 pomidory, 0,5 kg pieczarek, koperek, sól, pieprz, curry , oliwa z oliwek.   Sposób przygotowania: Filet z kurczaka Kurczaka pokrój w paseczki lub większą kostkę i przełóż do głębokiego naczynia. Następnie przypraw ziołami prowansalskimi i zalej odrobiną oliwy z oliwek. Całość wstaw do lodówki na mniej więcej 60 minut. Po tym czasie przełóż posiekany filet na patelnię grillową. Grilluj 7 minut po czym dodaj do niego przyprawę curry. Gdy kurczak nabierze złocistego koloru, jest gotowy. Jeśli nie chcesz smażyć kurczaka możesz upiec go w piekarniku (20 minut) w temperaturze 200 stopni.   W międzyczasie ugotuj torebkę ciemnego ryżu według zaleceń na opakowaniu.   Warzywa na patelnię Cebulę pokrój w drobną kostkę i przełóż na rozgrzaną oliwę z oliwek. Następnie umyj i pokrój pieczarki i dołóż do smażącej się cebuli. Na sam koniec posiekaj w kostkę pomidory i połącz je z warzywami. Całość przypraw i duś pod przykryciem przez około 15 minut, co jakiś czas delikatnie mieszając.   Sos jogurtowy Jogurt naturalny lub grecki przelej do głębokiej misy i dodaj 1-2 ząbki posiekanego drobniutko czosnku....

chipsy buraczane
©Ildi/Fotolia
Styl życia
Chipsy warzywne jako przekąska i dodatek do zup – przepisy
Chipsy warzywne są proste i szybkie w przygotowaniu. Świetnie nadają się jako przekąska na wieczór filmowy, czy jako dodatek do przeróżnych zup. Smaczne i zdrowe są chipsy marchewkowe i chipsy buraczane.

Chipsy warzywne są proste i szybkie w przygotowaniu. Świetnie nadają się jako przekąska na wieczór filmowy, czy jako dodatek do przeróżnych zup. Smaczne i zdrowe są chipsy marchewkowe i chipsy buraczane. Chipsy marchewkowe Składniki: cztery marchewki, 2 łyżki oleju , sól, papier do pieczenia. Sposób przygotowania: Marchewkę dokładnie umyj, nie obieraj jej ze skórki. Za pomocą obieraczki pokrój marchew na cienkie plasterki, przełóż do głębokiej misy, dodaj olej, sól i dokładnie wymieszaj . Na blasze rozłóż papier do pieczenia, a przygotowane warzywa rozłóż jedno obok drugiego w formie. Piekarnik rozgrzej do temperatury 140 stopni, umieść w nim blachę i piecz przez około 30 minut. Chipsy buraczane Składniki: cztery czerwone buraki ; 2 łyżki oleju; sól; papier do pieczenia. Sposób przygotowania: Buraczki dobrze umyj, lecz nie obieraj ich ze skórki. Małym nożykiem pokrój je cienko na plasterki, posmaruj każdy z osobna olejem, najlepiej za pomocą cienkiego pędzelka, posól i przełóż na blachę wyłożoną papierem do pieczenia . Piekarnik nagrzej do temperatury 140 stopni i tak samo jak chipsy marchewkowe wstaw na 30 minut.   Smacznego! Sycący obiad nie musi być kaloryczny. Poznaj  przepis na pyszny fit obiad ! Czy pizza zawsze tuczy? Mamy  przepis na dietetyczną pizzę ! Pozwól sobie na domowe chipsy. Oto  przepis na dietetyczne chipsy - kalorie w chipsach  ze sklepu nie służą diecie. Walcz o fit ciało i kondycję. Przeczytaj  porady, jak być w dobrej formie przez cały rok . Deser na diecie? Przekonaj się do  przepisu na dietetyczne muffinki .

muffinki w foremkach
©tashka2000/Fotolia
Styl życia
Dwa przepisy na dietetyczne muffinki
Otręby, banan, cynamon, jabłko – to kilka przykładowych składników, które przydadzą się do samodzielnego wypieku dietetycznych muffinków.

Otręby, banan, cynamon, jabłko – to kilka przykładowych składników, które przydadzą się do samodzielnego wypieku dietetycznych muffinków.   Zrobienie domowych muffinków nie jest trudne, poza składnikami potrzebny jest piekarnik i foremki do muffinek. Otręby, banan i cynamon, czyli przepis na zdrowe muffinki Składniki: otręby , np. orkiszowe (100 g), banan (1 sztuka), mleko (200 g), brązowy cukier (1,5 łyżki), ewentualne zamienniki: ksylitol, stewia, cynamon (2 łyżeczki), jajko (1 sztuka), proszek do pieczenia (1 łyżeczka). Czas przygotowania: 35 minut Stopień trudności: łatwy   Sposób przygotowania: Rozgrzać piekarnik do temperatury 180o C. W jednym naczyniu wymieszać składniki suche (otręby, cukier, cynamon i proszek), w drugim natomiast pozostałe mokre składniki (rozgnieciony banan, mleko, jajko) . Połączyć zawartość obu naczyń i dokładnie wymieszać. Masę wyłożyć do foremek i wstawić do piekarnika. Po około 20 minutach muffinki są gotowe. Smacznego! Przepis na dietetyczne muffinki jabłkowe Składniki: płatki owsiane (0,5 szklanki), mąka pszenna lub żytnia (0,5 szklanki), jajko (1 sztuka), mleko, maślanka lub jogurt naturalny (mniej niż 0,5 szklanki), olej roślinny (2 łyżki), jabłko (1 sztuka), proszek do pieczenia (pół łyżeczki), cukier brązowy (2 łyżki), zamiennie ksylitol lub stewia, szczypta soli, cukier waniliowy (0,5 łyżeczki), cynamon (0,5 łyżeczki). Czas przygotowania: 35 minut Stopień trudności: łatwy   Sposób przygotowania: Zmiksować płatki owsiane. Rozgrzać piekarnik do temperatury 180o C. Obrać i pokroić jabłka, do jabłek dodać suche składniki . W drugim naczyniu połączyć pozostałe składniki (jajko, mleko, olej) i wymieszać, po czym wlać do suchych...

Nasze akcje
Delia My Cream
Styl życia

Krem idealnie dopasowany? Zrób go sama, z Delią to łatwe!

Partner
Macchia marki Tubądzin - wystrój we włoskim stylu
Styl życia

Mieszkanie inspirowane słoneczną Italią. Styl, który pokochały gwiazdy!

Partner
lenor-fresh-air-efect
Fleszstyle

Jak urządzić wnętrze, by zawsze zachwycało świeżością?

Partner
dax-cashmere-podklad-moon-blink
Fleszstyle

Klaudia El Dursi i Marcelina Zawadzka pokochały ten drogeryjny podkład i bazy pod makijaż!

Partner
Motorola moto g100
Styl życia

Uwielbiasz spędzać czas z przyjaciółmi? Wiemy, co zrobić, żeby te spotkania dawały ci jeszcze więcej radości!

Partner