ludzie ćwiczący na siłowni
©TonyRecena/Fotolia
Styl życia

Ćwiczenia na stepperze. Poznaj zalety i wady treningu

Ćwiczenia na stepperze mają swoje plusy i minusy. Dzięki treningom na stepperze wyrzeźbisz nogi, pośladki i wzmocnisz ich mięśnie. Ćwiczenia możesz wykonywać przed telewizorem, czy podczas innych domowych czynności, np. prasowania ubrań. Do treningu nie trzeba specjalnie się przygotowywać. Wystarczy, że założysz wygodny, sportowy strój.

Ćwiczenia na stepperze mają swoje plusy i minusy. Dzięki treningom na stepperze wyrzeźbisz nogi, pośladki i wzmocnisz ich mięśnie. Ćwiczenia możesz wykonywać przed telewizorem, czy podczas innych domowych czynności, np. prasowania ubrań. Do treningu nie trzeba specjalnie się przygotowywać. Wystarczy, że założysz wygodny, sportowy strój.

Stepper – czym jest?

Stepper jest małym, popularnym urządzeniem do ćwiczeń w domu. Składa się z dwóch pedałów, na których ustawia się stopy. Ruchy przypominają wspinaczkę po górach lub wchodzenie po schodach. Trening na urządzeniu przeznaczony jest dla wszystkich.

Ćwiczenia na stepperze. Jakie są plusy i minusy treningu?

Pierwszym plusem ćwiczeń na stepperze jest to, że na urządzeniu można trenować o dowolnej porze dnia, podczas oglądania telewizji, czy prasowania ubrań. Jest on w pełni bezpieczny i nie grozi kontuzjami. Ponadto stepper to małe urządzenie, które nie zajmuje w domu zbyt wiele miejsca i jest łatwy w transporcie.

Zalety steppera

Kolejną zaletą steppera jest jego cena. Klasyczny, zwykły stepper można kupić za 150 zł. Ceny bardziej rozbudowanych urządzeń wahają się od 150 do 600 zł. Oprócz tego, że ćwiczenia wzmacniają mięśnie nóg, to również poprawiają samopoczucie, kondycję fizyczną i przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej. Regularne treningi również przyczyniają się do poprawy wydolności oddechowo-krążeniowej.

 

Najnowsze steppery posiadają regulację tempa treningu, co jest kolejnym plusem sprzętu. Minusem treningu na stepperze jest to, że codzienne, regularne ćwiczenia stają się monotonne. Ponadto po dłuższym stosowaniu urządzenie zaczyna skrzypieć, dlatego zaleca się smarowanie steppera co 2-3 dni. 

Kobieta na siłowni
Image by LifetimeStock.com
Styl życia
Jak ćwiczyć na stepperze?
Ćwiczenia na stepperze wyszczuplą nogi – przede wszystkim mięśnie ud i łydek. Poprawią kondycję i wydolność organizmu. Wystarczy ćwiczyć na nim pół godziny co 2-3 dni, a efekty będą widoczne już po miesiącu. Ćwiczenia na stepperze można wykonywać zarówno na siłowni, jak i w domu. Sprzęt zajmuje mniej miejsca, niż rowerek stacjonarny i jest stosunkowo tani – już za 150 złotych możesz go kupić w sklepie sportowym.

Ćwiczenia na stepperze wyszczuplą nogi – przede wszystkim mięśnie ud i łydek. Poprawią kondycję i wydolność organizmu. Wystarczy ćwiczyć na nim pół godziny co 2-3 dni, a efekty będą widoczne już po miesiącu. Ćwiczenia na stepperze można wykonywać zarówno na siłowni, jak i w domu. Sprzęt zajmuje mniej miejsca, niż rowerek stacjonarny i jest stosunkowo tani – już za 150 złotych możesz go kupić w sklepie sportowym. Co to jest stepper? Stepper to przyrząd, na którym wykonuje się ruchy jak podczas chodzenia. Stopy kładzie się na ruchomych podstawach, a nogi ruszają się na nich jak podczas marszu. Czasami stepper ma podtrzymanie dla rąk, wtedy łatwiej utrzymać równowagę na przyrządzie. Ćwiczenia na stepperze: propozycja Jeżeli chcesz wykonywać dodatkowo inne ćwiczenia niż sam trening na stepperze zainteresuj się przyrządem bez podtrzymania. Dla utrzymania równowagi stepper wyposażony jest w linki z uchwytem na dłonie. Ćwiczenia, które można wykonywać to: 1. Ramiona na boki – maszerując na stepperze wyprostowane ramiona wyciągaj na boki. Ćwiczenie należy powtórzyć 10 razy. 2. Ramiona przed siebie – maszerując na stepperze zginaj ramiona przed siebie, tak aby dłonie były przyciągane do barków. Ćwiczenie należy powtórzyć 10 razy. 3. Ramiona tworzące koło – maszerując na stepperze ręce wyciągaj przed siebie na wysokość barków. Nie obniżając poziomu, przeciągaj je na boki, a następnie za siebie. Ćwiczenie należy wykonywać powoli i powtórzyć 10 razy. Ćwiczenia na stepperze: praktyczne porady Trening na stepperze jest wymagającym ćwiczeniem, angażującym wiele partii mięśniowych. Kilka cennych wskazówek przed rozpoczęciem ćwiczeń: Ważny jest oddech. Oddychać trzeba głęboko, ale spokojnie i regularnie, dostarczając do komórek dużą ilość tlenu. Regulowanie pulsu. Puls nie powinien...

Kobieta ćwiczy na siłowni
© bernardbodo/Fotolia.com
Styl życia
Trening cardio – jak go wykonać na siłowni?
Ćwiczenia cardio na siłowni można wykonywać na sprzętach takich jak np. bieżnia, orbitrek, stepper czy rower stacjonarny. W treningu cardio ważny jest czas wykonywania ćwiczeń przy określonym poziomie tętna. W urządzenia do cardio zawsze wbudowany jest pulsometr, dzięki któremu możemy monitorować wydajność treningu.

Ćwiczenia cardio na siłowni można wykonywać na sprzętach takich jak np. bieżnia, orbitrek, stepper czy rower stacjonarny. W treningu cardio ważny jest czas wykonywania ćwiczeń przy określonym poziomie tętna. W urządzenia do cardio zawsze wbudowany jest pulsometr, dzięki któremu możemy monitorować wydajność treningu. Trening cardio – co to jest? Trening cardio inaczej zwany tlenowym , to wykonywanie ćwiczeń o umiarkowanej intensywności, przez min. 30 min, średnio 3 razy w tygodniu. Bardzo istotne w treningach cardio jest tętno , które dla treningów mających na celu redukcję tkanki tłuszczowej powinno znajdować się w tzw. 2 strefie treningowej (tzw. strefa spalania tłuszczu – „weight loss”) i wynosić 60-70% tętna maksymalnego (Tmax = 220 – wiek). Trening cardio na siłowni – jakie urządzenia służą do treningu cardio Ćwiczenia cardio można wykonywać na następujących urządzeniach:   Trening cardio: orbitrek , czyli inaczej urządzenie eliptyczne, które bez obciążania stawów angażuje całe ciało do pracy. Ćwiczenia na orbitreku powinny być wspomagane innymi aktywnościami ponieważ nie wzmacniają układu kostnego, tak jak np. stepper. Trening cardio: stepper – dzięki temu urządzeniu pracuje całe ciało, szczególnie mięśnie bioder, pośladków, nóg oraz mięśnie przykręgosłupowe. Podczas ćwiczeń na stepperze bardzo ważna jest prawidłowa pozycja ciała – właściwie oparte ręce i odciążenie nóg. Za pomocą steppera możemy też wykonywać ćwiczenia cardio na brzuch. A trening cardio na brzuch to podstawa, gdy marzymy o pięknie wyrzeźbionym płaskim brzuchu. Wypracowane np. za pomocą brzuszków mięśnie zostaną odsłonięte spod „ oponki ” właśnie dzięki spalającym tłuszcz ćwiczeniom cardio. Stepper służy bardziej...

pani na treningu
©/KzenonFotolia
Styl życia
Ćwiczenia na platformie wibracyjnej wzmocnią mięśnie i spalą kalorie
Ćwiczenia na platformie wibracyjnej, czyli power plate są coraz bardziej popularne wśród ludzi uprawiających sport. Dwudziestominutowy trening wzmacnia mięśnie i spala zbędne kalorie.

Ćwiczenia na platformie wibracyjnej, czyli power plate są coraz bardziej popularne wśród ludzi uprawiających sport. Dwudziestominutowy trening wzmacnia mięśnie i spala zbędne kalorie. Power plate – co to jest? Power plate, czyli platforma wibracyjna to urządzenie, które podczas wykonywania ćwiczeń przenosi wibracje na całe ciało. Dzięki nim mięśnie bardziej angażują się do pracy, a tym samym ćwiczenia dają szybszy efekt. Podczas 20-minutowego treningu robi się przysiady, pompki, wypady i brzuszki . Wtedy wybraną część ciała opiera się o maszynę, która powoduje skurcze partii mięśniowych. Regularne wykonywanie ćwiczeń power plate wzmacnia mięśnie, stawy i więzadła . Ponadto skóra staje się jędrna i uelastyczniona. Power plate – na czym polega trening? Przyrząd do power plate tak naprawdę wykonuje za osobę ćwiczącą część treningu , ponieważ powoduje skurcze danej części ciała. Osoby początkujące powinny zgłosić się po pomoc do trenera, który dobierze zestaw ćwiczeń i ustawi właściwe drgania. Wibrowanie rozchodzi się w przeróżnych kierunkach: w lewo, w prawo, w górę, w dół, do przodu i do tyłu. Na urządzeniu można ustawić trzy programy ćwiczeń: siłowe, rozciągające i masujące. Podczas pierwszego systemu ćwiczeń wykonuje się przysiady, pompki, wypady, brzuszki, ćwiczenia mięśni tułowia, ramion i barków . Podczas treningu nie należy ćwiczyć z dodatkowymi przyrządami. Dopiero po kilku tygodniach można zaopatrzyć się w hantle czy sztangi. Osoby zaawansowane mogą zwiększyć intensywność treningu zmieniając częstotliwość drgań. 

Nasze akcje
materiały prasowe Lenovo
Fleszstyle

Świetna jakość w stylowym opakowaniu. Natalia Szroeder wybrała laptop Lenovo Yoga Slim 7

Partner
rafal-brzozowski
Newsy

Ci uczestnicy „The Voice of Poland” robią karierę muzyczną. Znasz wszystkich?

Partner
fotona-tatuaż
Fleszstyle

Nieudany tatuaż lub makijaż permanentny ? Wiemy, jak się go pozbyć!

Partner
torebka-skoda-hollie-warsaw
Fleszstyle

Barbara Kurdej - Szatan: "Nie miałam pojęcia, że niezabezpieczone drobiazgi mogą uderzyć z taką siłą"

Partner
justyna-steczkowska
Newsy

Justyna Steczkowska ponownie w „The Voice of Poland”! To wyjątkowy czas dla artystki

Partner
Revitalift Filler L'Oréal Paris
Fleszstyle

Wiele może się zmienić w ciągu 10 lat, ale twoja skóra nie musi! Test linii Revitalift Filler L'Oréal Paris

Partner
kosmetyki-weleda
Fleszstyle

Weleda, czyli pielęgnacja w harmonii z naturą i człowiekiem

Partner
materiały prasowe TVP
TV-Show

Sylwia Grzeszczak nową trenerką w „The Voice of Poland”! Jak się sprawdzi?

Partner