kobieta uprawia gimnastykę
©Fernando Soares/Fotolia
Styl życia

Bodycombat, czyli trening interwałowy połączony ze sztukami walki

Bodycombat to rodzaj treningu grupowego, na który składają się elementy sztuk walki, takich jak kickboxing, kung-fu, karate, taekwondo, czy tai chi. Ćwiczenia pozwalają spalić kalorie, poprawić kondycję i wzmocnić mięśnie różnych partii ciała.

Bodycombat to rodzaj treningu grupowego, na który składają się elementy sztuk walki, takich jak kickboxing, kung-fu, karate, taekwondo, czy tai chi. Ćwiczenia pozwalają spalić kalorie, poprawić kondycję i wzmocnić mięśnie różnych partii ciała.

Bodycombat – czym są ćwiczenia?

Bodycombat zaliczany jest do treningu interwałowego i składa się z ćwiczeń sztuk walki: karate, boks, MMA, taekwondo, tai chi, czy capoeira. Trening składa się z trzech części i przeprowadzany jest w rytm muzyki.

Bodycombat – jakie są zalety ćwiczeń?

Bodycombat oprócz tego, że zwiększa pewność siebie, poprawia samopoczucie, to również pozwala zrzucić zbędne kilogramy. Regularne wykonywanie ćwiczeń zmniejsza ryzyko zachorowań na płuca i serce. Bodycombat pozytywnie też wpływa na wygląd sylwetki i rzeźbi mięśnie różnych partii ciała. Podczas godzinnego treningu można spalić 750 kalorii.

Kasia gotuje z Polki.pl: babka czekoladowa

Bodycombat – jak wygląda godzinny trening?

Bodycombat składa się z trzech części. Pierwszą z nich tworzy rozgrzewka, podczas której poznawane są podstawowe techniki sztuki walki (uderzenia i kopnięcia). Dzięki rozgrzewce przygotowuje się mięśnie tułowia, nóg i górnych części ciała do wzmożonych ćwiczeń. Druga część treningu składa się z ćwiczeń o zmiennej intensywności, czyli z Power i Combat. Te pierwsze polegają na szybkich uderzeniach. Combat natomiast są kombinacjami kopnięć i uderzeń. Ostatnia część treningu składa się z ćwiczeń rozciągających i relaksacyjnych. Podczas treningu ćwiczy się siłę, precyzję, wytrzymałość i koordynację ruchową. W trakcie ćwiczeń pracują wszystkie mięśnie ciała, np. brzucha, ramion, czy nóg. Pierwsze efekty widoczne są po 2-3 miesiącach, przyjmując że trening wykonywany jest regularnie, 2-3 razy w tygodniu.


Tai-chi w domu
© Monika Wisniewska/Fotolia.com
Styl życia
Jak ćwiczyć tai chi w domu?
Tai chi to powstałe w Chinach połączenie gimnastyki i sztuki walki. Jest też wykorzystywane jako sposób medytacji. Tai chi wpływa korzystnie na zdrowie: reguluje ciśnienie i krążenie krwi, zmniejsza dolegliwości stawowe.

Tai chi to powstałe w Chinach połączenie gimnastyki i sztuki walki. Jest też wykorzystywane jako sposób medytacji. Tai chi wpływa korzystnie na zdrowie: reguluje ciśnienie i krążenie krwi, zmniejsza dolegliwości stawowe.   Trening tai chi ma dwie formy. Jedna to ćwiczenia wykorzystywane w celach zdrowotnych i poszukiwania równowagi wewnętrznej, a druga to sztuka walki. System tai chi to harmonijne ruchy, podczas których pracuje całe ciało. Efekty zdrowotne ćwiczenia tai chi Dzięki regularnemu treningowi tai chi wzmacniamy układ oddechowy . Ćwiczenia są wykonywane w harmonii z oddychaniem. Oddechy są głębokie, wykonuje się je z przepony. Wpływa to korzystnie na zwiększenie pojemności płuc i dodatkowo na uspokojenie ćwiczącego.   Oddychanie przeponowe działa jak automasaż narządów wewnętrznych, w tym znajdujących się w jamie brzusznej. W czasie treningu poprawia się ukrwienie wątroby i perystaltyka jelit. Regularne praktykowanie tai chi wpływa pozytywnie na przemianę materii.   Ćwiczenia tai chi poprawiają działanie układu krążenia. Są polecane pacjentom z chorobami serca ( http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18487898 ) oraz z nadciśnieniem ( http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14629852 ).   Intersport promocje to doskonała okazja, aby kupić sobie sprzęt do ćwiczeń w domu bez obaw o przekroczenie domowego budżetu.   Przeciwwskazania do ćwiczeń tai chi Powstrzymać się od ćwiczeń powinny osoby po świeżo przebytym zawale serca i cierpiące na niektóre choroby neurologiczne . Kolejnym przeciwwskazaniem są stany, gdy przyspieszona perystaltyka jelit może pogorszyć stan zdrowia. Poważne schorzenia stanu kolanowego także uniemożliwiają rozpoczęcie treningu tai chi. Pozostałe osoby mogą cieszyć się korzyściami, jakie oferują ćwiczenia. Podstawowe...

kobieta robiąca pompki
©pressmaster/Fotolia
Styl życia
Trening tabata – ćwicz przez 4 minuty dziennie!
Trening tabata jest treningiem metabolicznym i trwa tylko cztery minuty. Podczas jego wykonywania angażuje się do pracy wszystkie mięśnie różnych partii ciała i poprawia metabolizm. Oprócz tego tabata doskonale wpływa na samopoczucie i pozwala pozbyć się zbędnych kilogramów.

Trening tabata jest treningiem metabolicznym i trwa tylko cztery minuty. Podczas jego wykonywania angażuje się do pracy wszystkie mięśnie różnych partii ciała i poprawia metabolizm. Oprócz tego tabata doskonale wpływa na samopoczucie i pozwala pozbyć się zbędnych kilogramów. Trening tabata – co to jest? Tabata jest intensywnym, interwałowym , czterominutowym treningiem, który można samodzielnie wykonywać w domu, ponieważ nie wymaga dodatkowego sprzętu. Jedyne czego wymagają zajęcia to sekundnik lub stoper. Każdy trening składa się z ośmiu ćwiczeń , które wykonuje się przez 20 sekund najszybciej, jak się potrafi. Po tym czasie jest 10 sekund na odpoczynek. Najlepiej, danego dnia ćwiczyć tę samą partię mięśni, a kolejnego dnia inną. Tabatę powinno wykonywać się 2-3 razy w tygodniu. Trening tabata składa się z trzech części Trening tabaty składa się z trzech części. Pierwszą z nich tworzy rozgrzewka, podczas której należy przygotować mięśnie do wysiłku fizycznego. W trakcie rozgrzewki można przez 10 minut skakać na skakance, biec w miejscu, czy wykonywać pajacyki . Druga część treningu to ćwiczenia na różne partie ciała, takie jak brzuszki, pompki, wypady, wyskoki, pajacyki, czy przysiady. Należy pamiętać, by każde ćwiczenie wykonywać dokładnie, intensywnie przez 20 sekund. Ostatnia cześć zajęć to ćwiczenia rozciągające i rozluźniające, do jakich można zaliczyć przeciąganie, skłony skośne, skłony do przodu, rozciąganie obręczy barkowej, czy wykrok do przodu.  Taśma TRX kosztuje od 150 do 200 złotych. Dzięki niemu angażujesz mięśnie całego ciała .  Tonique to ujędrniający trening wyszczuplający. Ćwiczenia trwają 2 godziny, podczas których spalasz 1000 kalorii .  Dzięki TRX poprawisz równowagę i wytrzymałość. Zobacz, jakie ćwiczenia z taśmą możesz wykonać na początku . 

Trohje młodych ludzi ćwiczy ze sztangą.
©Igor Mojzes/Fotolia
Styl życia
Body pump. Ćwicz w grupie ze sztangą
Body pump to grupowe ćwiczenia, podczas których wykorzystuje się sztangę. W trakcie ćwiczeń pobudzone zostają różne mięśnie. Trening prowadzony jest grupowo i w rytm muzyki. Ćwiczenia polecane są osobom, które chcą zwiększyć intensywność ćwiczeń, poprawić kondycję i wzmocnić mięśnie i stawy.

Body pump to grupowe ćwiczenia, podczas których wykorzystuje się sztangę. W trakcie ćwiczeń pobudzone zostają różne mięśnie. Trening prowadzony jest grupowo i w rytm muzyki. Ćwiczenia polecane są osobom, które chcą zwiększyć intensywność ćwiczeń, poprawić kondycję i wzmocnić mięśnie i stawy. Body pump – na czym polegają ćwiczenia? Body pump to ćwiczenia pod okiem trenera, w rytm muzyki, podczas których wykorzystuje się sztangę i odpowiednie obciążenia dopasowane do możliwości uczestników treningu. Zajęcia pobudzają, angażują do pracy i zwiększają siłę mięśni różnych partii ciała . Podczas jednego utworu muzycznego ćwiczy się (w taki sposób, by skutecznie spalić tkankę tłuszczową) jedną partię mięśni z właściwym doborem obciążenia. Choreografia zawiera przeróżne ćwiczenia, poczynając od przysiadów , pompek, wyskoków, a kończąc na brzuszkach i wypadach ze sztangą na barkach. Jakie są zalety ćwiczeń body pump? Body pump to ćwiczenia, które korzystnie wpływają na wygląd sylwetki i poprawiają samopoczucie. By zobaczyć efekty treningów należy ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu robiąc jednodniową przerwę pomiędzy ćwiczeniami.   1) Body pump wzmacniają mięśnie, kości i poprawiają wygląd sylwetki Ćwiczenia body pump ze względu na swoją intensywność wzmacniają mięśnie i poprawiają wygląd sylwetki. Efektem ćwiczeń są jędrne pośladki, wyrzeźbione ramiona i płaski, umięśniony brzuch. Mięśnie można ładnie zarysować bez nadmiernego przyrostu masy mięśniowej. Oprócz tego ćwiczenia body pump wzmacniają kości i stawy, dzięki czemu łatwiej jest uniknąć kontuzji.   2) Body pump poprawiają kondycję Body pump doskonale poprawiają kondycję. Trening jest intensywny i pozwala usprawnić wytrzymałość i kondycję.   3) Body pump przyspieszają spalenie tkanki tłuszczowej...

Nasze akcje
Gwiazdy
Newsy
Chcesz dobrze czuć się we własnej skórze tak, jak największe gwiazdy? Działaj metodą małych kroków!
Współpraca reklamowa
Skuteczny trening bez wysiłku? Teraz to możliwe!
Newsy
Skuteczny trening to nie tylko siłownia!
Współpraca reklamowa
Weleda
Newsy
Kosmetyki, które łączą tradycję z nowoczesnością. Poznaj je!
Współpraca reklamowa
Nowości
PartyExtra
Małgorzata Rozenek-Majdan uśmiechnięta
Newsy
Małgorzata Rozenek-Majdan
BZ
Julia Wieniawa w neonowej sukience na lato
Newsy
Julia Wieniawa
BZ
Katarzyna Cichopek na 59 Festiwalu w Opolu
Newsy
Katarzyna Cichopek
BZ
Klaudia El Dursi na plaży
TV-Show
Hotel Paradise
BZ
Ślub od pierwszego wejrzenia x-news
TV-Show
Ślub od pierwszego wejrzenia
BZ
Versace wiosna-lato 2022
Fleszstyle
Trendy w koloryzacji włosów na wiosnę i lato 2022. Te odcienie robią mocne wrażenie
Marcelina Zielnik
Gorący trend: Dopamine dressing
Fleszstyle
Dopamine dressing to najgorętszy trend sezonu. Obłędną koszulę w stylu Małgorzaty Rozenek-Majdan kupisz w Sinsay za 39,99
Anna Kusiak
Klaudia Halejcio w najmodniejszych spodniach tego lata. Niemal identyczne kupisz w Sinsay za 35 zł
Newsy
Klaudia Halejcio w najmodniejszych spodniach tego lata. Podobne kupisz w Sinsay za 35 zł
Urszula Jagłowska-Jędrejek
Anna Lewandowska w swetrze za ponad tysiąc złotych
Newsy
Anna Lewandowska w modnym swetrze ponad tysiąc złotych. W Sinsay kupisz podobny za 50 złotych!
Aleksandra Skwarczyńska-Bergiel
Moda uliczna wiosna-lato 2022
Fleszstyle
Najmodniejsze buty na wiosenno-letni sezon. Te modele ma w szafie każda it-girl
Marcelina Zielnik