Bezszelestny, ekologiczny i bardzo oszczędny. Mieliśmy okazję przetestować dla Was popularnego „malucha” Smart ForTwo, ale w wersji całkowicie elektrycznej - Coupe Electric Drive. Efekt? Zobaczcie na naszym wideo.

Smart ForTwo Electric Drive, test dziennikarski
Party.pl

 

Auto sprawowało się całkiem dzielnie, szczególnie bez wyłączonej wersji eco - elektryczny silnik może zadziwić wielu wielkich paliwożernych kuzynów.

Zobacz też: Elektryzujące premiery Poznań Motor Show 2018, czyli... napięcie w salonach rośnie

 

Trochę gorzej z zasięgiem. Na jednym ładowaniu do pełna przejedziemy mniej więcej 120 km. Więc na dłuższe podróże na razie się nie nadaje. Na razie - bo na trasach brakuje ciągle szybkich ładowarek.

Smart ForTwo Electric Drive, test dziennikarski
Party.pl

 

Ładowania auta sposobem domowym - z kontaktu - zajmuje kilka godzin. Dlatego najlepiej zostawić Smarta podłączonego do kontaktu na noc, a rano wskazówka pokaże 100 proc. Skorzystają ci, którzy mają tańszą nocną taryfę.

Jeśli więc nie wozisz trójki dzieci do szkoły, masy towarów, a do pracy nie masz 50 i więcej kilometrów, smarcik może okazać się całkiem miłą alternatywą dla benzyniaków i diesli. Jak wyliczyliśmy, przy zwykłych stawkach energii, koszt przejechania 100 km zamyka się w 5 zł.

Smart ForTwo Electric Drive, test dziennikarski
Party.pl

 

Cena Smart ForTwo Coupe Electric Drive? Wersja, którą testowaliśmy kosztowała dokładnie 76 829, 27 zł. Dla porównania cena „zwykłych” smartów zaczyna się od 46 600 zł.

Smart ForTwo Electric Drive, test dziennikarski
Party.pl

 

Czytaj też: 10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o nowej Toyocie Prius Plug-in Hybrid

Więcej na temat samochód Auto