Polska premiera Citroena C3 Aircross Polska premiera Citroena C3 Aircross Polska premiera Citroena C3 Aircross Polska premiera Citroena C3 Aircross Polska premiera Citroena C3 Aircross
Polska premiera Citroena C3 Aircross
Mat. prasowe
1/9
Polska premiera Citroena C3 Aircross
Mat. prasowe

 

Nad morze w połowie listopada? Czemu nie! Okazuje się, że w nowym Citroenie C3 Aircross nawet koniec jesieni może być przyjemny.

Na pierwszy rzut oka ciężko wymyślić sobie trudniejszy moment na prezentację nowego modelu auta w Polsce. Połowa listopada to niemal gwarancja ołowianych chmur, deszczu, wiatru i innych mało przyjemnych zjawisk pogodowych. A do tego błocko już po przejechaniu 100 metrów, właściwie wykluczające dobre zdjęcia. Wyruszając w zimny i dżdżysty czwartkowy poranek IC Pendolino z Warszawy można było jedynie utwierdzić się w tym nastroju. 

Jednak wraz z przebytymi kilometrami zmieniał się nie tylko krajobraz ale i aura. I o ile mazowieckie lasy i równiny tonęły w listopadowych szarościach, o tyle na Pojezierzu zaczęło przez chmury przebijać słońce, a zamek w Malborku zobaczyliśmy już na tle niemal całkowicie błękitnego nieba.

Tak było i w Gdyni, gdzie na grupę testową czekały nowiutkie Citroeny C3 Aircross. Ich równy kolorowy szpaler stał w dwóch rzędach na końcu Skweru Kościuszki - w cieniu wielkich masztów naszej żeglarskiej dumy - Daru Młodzieży. I wzbudzały nie mniejsze zaintersowanie turystów niż żaglowiec.

 

Jakie wrażenia? Co to za model? Zobaczcie naszą galerię!

2/9
Polska premiera Citroena C3 Aircross
Party.pl, AM

 

Citroena C3 Aircrossa mieliśmy okazję poznać bliżej podczas nadmorskiego spaceru kaszubskimi drogami z Trójmiasta w kierunku Półwyspu Helskiego. Wybraliśmy polecaną wersję z 1.2-litrowym silnikiem Pure Tech o 110 koniach mocy i automatyczną 6-stopniową skrzynią biegów. Auto w bardzo przyjemnym i współgrającym z otoczeniem piaskowym kolorze z pikantnymi akcentami pomarańczy - na relingach, lusterkach, ramkach reflektorów i felgach. Słowem - może się podobać.

3/9
Polska premiera Citroena C3 Aircross
Mat. prasowe

 

Podobnie w środku. Wygodne fotele, czytelna, niemal klasyczna, deska rozdzielcza i mało charakterystycznych niegdyś we francuskich markach udziwnień. Uwagę zwracają za to miłe materiałowe obicia z modnych materiałów o dość grubym splocie w stylowych szarościach (tak było w naszym przypadku, na zdjęciu widzimy inny wariant wykończenia - red.). Efekt psują może lekko plastiki, trochę jak z lat 90., na szczęście nie ma ich zbyt wiele, nie warto się więc specjalnie czepiać. Efekt finalny jest naprawdę ok i powinien zadowolić każdą estetkę.

4/9
Polska premiera Citroena C3 Aircross
Party.pl, AM

 

Jak dotąd C3 kojarzyło się raczej z niedużym autem miejskim. Jednak Aircross ma dużo większe ambicje, co widać i czuć. Widać na zewnątrz - auto jest bowiem klasycznym małym SUV-em, a czuć w środku - gdy rozsiądziemy się wygodnie na fotelach, mając do dyspozycji miejsca niczym w minivanie.

5/9
Polska premiera Citroena C3 Aircross
Party.pl, AM

 

Za szybą Zatoka i promienie niemal zachodzącego już słońca (tylko dlaczego o 15.30!!!), a w rękach przyjemna kierownica. Lekko, delikatnie… No chyba, że trzeba przycisnąć. Autko ładnie wkręca się na wyższe obroty, a automat pozwala wycisnąć z naszej Cytryny trochę mocy. Akurat tyle, by bez problemu wyprzedzić blokujące nam drogę w stronę Jastarni zawalidrogi. Powyciskać ją można również w terenie. Wystarczy przekręcić centralnie położone na konsoli pokrętło Grip Control. Nadmorski piach, żwir, nawet kamienie… producent zadbał o to, by w miejscach szczególnie narażonych na drobne terenowe uszkodzenia były ochronne plastiki.

6/9
Polska premiera Citroena C3 Aircross
Party.pl, AM

 

Citroen reklamuje nowego Airmcrossa jako auto o wyjątkowych możliwościach konfiguracji. Jak usłyszeliśmy na konferencji prasowej, istnieje aż 90 kombinacji wyglądu zewnętrznego i pięć możliwości wystroju wnętrza. Samą konferencję zorganizowano na... gorącej plaży urządzonej w gdyńskim Studio Panika.

7/9
Polska premiera Citroena C3 Aircross
Mat. prasowe

 

Na koniec o kosztach - według producenta uśrednione zużycie paliwa w tej wersji to 5.5 litra na 100 km. W mieście rośnie średnio do 6.7 l/100km, ale poza nim spada nawet do 4.8. Czyli całkiem w porządku.

8/9
Polska premiera Citroena C3 Aircross
Party.pl, AM

 

A cena? Najniższa kombinacja to 52 900 zł, bogata wersja którą jeżdziliśmy to już jednak wydatek ponad 72 tys.

9/9
Polska premiera Citroena C3 Aircross
Mat. prasowe

 

Jak się okazało, Cytryna po kaszubsku to całkiem przyjemne połączenie ;)

Więcej na temat test samochód Citroen